וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 מפעילי המחאה שנעצרו אמש הואשמו - ושוחררו

גלעד גרוסמן

24.6.2012 / 16:40

המפגינים הואשמו בהתנהגות פסולה, בהתקהלות אסורה וחלקם גם בתקיפת שוטר. המשטרה ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים, אך השופט סירב: "צריך היה לשחררם כבר בתחנת המשטרה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

המשטרה הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב כתבי אישום נגד 14 מפעילי המחאה החברתית, אשר נעצרו במהלך ההפגנות אמש, בהן פרצו עימותים בין מפגינים לשוטרים, נחסמו כבישים ונופצו חלונות של כמה סניפי בנקים בתל אביב.

14 הפעילים הואשמו בהתנהגות פסולה במקום ציבורי, בהשתתפות בהתקהלות אסורה וחלקם גם בעבירות של הכשלת שוטר, תקיפת שוטר, התנגדות למעצר והעלבת עובד ציבור. לאחד הנאשמים מיוחסת גם עבירה של איומים ותקיפת עובד ציבור. בנוסף לכתבי האישום, הגישה המשטרה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, אולם בית המשפט דחה את הבקשה והורה לשחרר את כולם לבתיהם.

הגשת כתבי אישום נגד המפגנים שהשתתפו אתמול בהפגנה למען צדק חברתי. יותם רונן
המפגינים בהגשת כתבי האישום בבית משפט השלום בתל אביב, היום/יותם רונן

פרקליטיהם של הנאשמים טענו בדיון כי הם נעצרו תוך אלימות ופגיעה בנאשמים, וכי לא היה מקום לעצורם. נציג המשטרה מחה על הטענות כי המשטרה עושה יד אחת עם העירייה בניסיון למנוע את ההפגנות הקיץ הזה, וטען כי מדובר באירוע שחלה בו החמרה והעלאת מדרגה בכל הקשור לתקיפת שוטרים. "המשיבים מכחישים את עצם הפעלת האלימות המיוחסת לגבי חלק מהם וטוענים דווקא להיפך", ציין פרקליטת של חלק מהנאשמים, עו"ד גבי לסקי. "מהצצה קצרה באינטרנט אפשר להיווכח שבמהלך ההפגנה המשטרה עשתה שימוש בכוח מופרז ובלתי מוסבר כנגד אנשים צעירים שבאו לממש את זכותם לחופש הביטוי וחופש ההגנה".

השופט, צחי עוזיאל, כתב בהחלטתו שכל הנאשמים הם צעירים, ללא עבר פלילי, וכי על המשטרה היה להורות על שחרור הנאשמים כבר בתחנת המשטרה. "לא מצאתי כי עובדות כתב האישום הן כאלה המעידות על המסוכנות של המשיבים", כתב. הוא הוסיף כי חופש הביטוי והזכות להפגין הן זכויות בסיסיות ויש להקפיד על כך שהן לא נפגעות, אולם הבהיר כי לא מדובר בזכויות בלתי מוגבלות ואין להשלים עם אלימות כלפי שוטרים. לכן, הוא בסופו של דבר הורה לשחרר את כל הנאשמים, לאחר שיחתמו על ערבות עצמית בסך 1500 שקלים, כמו כן אסר עליהם להשתתף בהפגנות בלתי חוקיות או להתקרב בתקופה הקרובה לרחובות שבהן התרחשה ההפגנה אמש.

מפגיני המחאה החברתית התעמתו עם שוטרים וחסמו כבישים. דניאל בוק
פעילי המחאה מחו נגד מה שהגדירו כניסיון "לשבור את המאבק לצדק חברתי בכוח ואלימות"/דניאל בוק

בסך הכל נעצרו אתמול כ-85 בני אדם בהפגנות המחאה. מרביתם נעצרו באזור גן העיר, הסמוך לבניין העירייה, בתום צעדה בה השתתפו 3,000 בני אדם. במסגרת עימותים בין שוטרים למפגינים, נחסם בלילה לתנועה רחוב אבן גבירול, באזור רחוב פרישמן, והמפגינים אף חסמו לסירוגין את נתיבי איילון.

עשרות מפעילי המחאה החלו לדפוק על חלונות סניף בנק ברחוב אבן גבירול, ולצעוק "הון, שלטון, עולם תחתון". שוטרים במקום נפרשו בחזית הסניף בניסיון להדוף אותם, אך המפגינים הצליחו לנפץ את חלונות סניפי בנק הפועלים ובנק לאומי הסמוכים לכיכר רבין. הפעילים נשאו שלטים וקראו "אנחנו הרוב חזרנו לרחוב" ו"כל העם אופוזיציה".

מפגינים התעמתו עם שוטרים וניפצו חלונות סניפי בנקים בתל אביב. דרור עינב
"אני שומע על אלימות של המשטרה. אני לא מכיר פטנט אחר"/דרור עינב

פעילי המחאה מחו נגד מה שהגדירו כניסיון "לשבור את המאבק לצדק חברתי בכוח ואלימות" ונשאו שלטים בהם נכתב "העם דורש דמוקרטיה", זאת לאחר שידה של מובילת המחאה דפני ליף נפגעה במהלך מעצרה בהפגנה שלשום.

בעקבות הטענות על אלימות בלתי נחוצה מצד המשטרה, אמר היום מפקד מחוז תל אביב, ניצב אהרון אקסול, כי אין דרך אחרת. "אני שומע על אלימות של המשטרה. אני לא מכיר פטנט אחר", אמר אקסול בראיון לוואלה! חדשות. "אחרי שכרזו, ביקשו, הם מסרבים בכל תוקף, חוסמים כביש, מנפצים. אני לא מכיר שיטה אחרת לפזר הפגנה. שלב המעצרים והפעלת הכוח החלה כשאותם פורעים החלו לפעול באופן שאיננו יכולים להרשות. המחוקק נתן לנו את המנדט לכך". לדבריו, בהפגנה אמש "נחצו כל הקווים האדומים. אני שנה וקצת בתפקיד, ולא ראיתי מחאות כאלה לא בתל אביב, ולא לאורך כל שנות עבודתי. ידענו מחאות מאורגנות שהיוו חגיגה לדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully