וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תוקף: "ממשלה צריכה לדאוג לציבור ולא לשרים"

השבוע כינה לפיד את ממשלת האחדות "פוליטיקה ישנה ומכוערת", והיום הוא המשיך ותקף את התנהלותה כשהדגיש את היותו של מופז שר בלי תיק. "הוא מקבל טובת הנאה עם לשכה ונהג"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן)

"נתניהו ומופז אמרו שבמסגרת ההסכם הקואליציוני הם ישנו את שיטת המשטר. הם צודקים ואני מברך אותם על כך, אך לא מאמין לרגע שהם יעשו את זה" – כך אמר היום (שישי) יאיר לפיד בנאום בפני משתתפי פורום פוליטי בכפר סבא. רק אתמול נאם לפיד בפני תומכים בכנס בשפיים ואמר כי ממשלת האחדות, אותה כינה "פוליטיקה ישנה ומכוערת", לא תייאש אותו, כפי שכבר צפו לו.

"שר ללא תיק זו לא שחיתות?"

"כשיש חוסר תיאום מוחלט בין הציבור לבין המערכת הפוליטית זה מסכן את הדמוקרטיה", הסביר לפיד. "בממשלה בצרפת יש 15 שרים, בשוויץ – שבעה. בישראל יש 36 שרים וסגני שרים על תקן שרים. זו לא שחיתות? שאול מופז מונה השבוע לשר ללא תיק. מה זה שר ללא תיק? הוא מקבל טובת הנאה עם לשכה, נהגים ותקציבים", הוא הוסיף. "יש קשר מובהק לזה שיש לכם שרים ללא תיק לבין בעל מקצוע שבא אליכם הביתה ואומר ' בואו נעשה את זה בלי חשבונית'. הרי אם הממשלה שלי מושחתת – למה שאני לא אהיה מושחת?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יאיר לפיד, יש עתיד, פורום מג'די, כפר סבא 11 במאי 2012. שלומי גבאי
כל אחד יכול להגיד לעצמו "הרי אם הממשלה שלי מושחתת - למה שאני לא אהיה מושחת?". לפיד, היום בכנס בכפר סבא/שלומי גבאי

לפיד אמר כי על הממשלה לחשוב על טובת הציבור, ולא על טובת שריה וציין כי הממשלה הנוכחית נכשלת בכך. הוא הציג כדוגמה את העובדה כי לישראל אין שר בריאות במשך שלוש שנים. "אפילו עכשיו, כשיש להם קואליציה של 94 ח"כים עדיין לא מונה שר בריאות. בממשלות הקודמות היו תשעה שרים ב-12 שנים. איך אפשר לתכנן ולנהל מערכת בריאות אם מתחלפים כל כך הרבה שרים? כנראה שזה לא מספיק חשוב להם".

אתמול התייחס לפיד גם לפסק הדין לגבי גבעת האולפנה ואמר כי הממשלה צריכה להתייצב במלוא כוחה מאחורי בית המשפט העליון. "בואו נראה אותם מתייצבים בפני הכוחות האנטי-דמוקרטיים בישראל. לבנימין נתניהו יש עכשיו מספיק מנדטים בשביל להגיד לכל הכוחות הקיצוניים שמאיימים על שלטון החוק בישראל – 'אנחנו לא נסבול את זה'".

לקריאה נוספת:
לפיד על ממשלת האחדות: אין דרך לשחוק או לייאש אותי
לפיד על הסכם האחדות: "פוליטיקה ישנה ומכוערת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully