וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מבקשת לצרף עוד ארבע עדויות נגד הרב אלון

גלעד גרוסמן

16.4.2012 / 13:19

השופט הורה לדחות את שלב העדויות במשפט של הרב, המואשם בניצול מיני של שני קטינים, עד שעורכי דינו יגיבו לבקשה אחד מתומכי הרב: הוא נישק וחיבק אותי, וכך הצלחתי בחיים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (שני) לדחות את שלב שמיעת העדויות במשפטו של הרב מוטי אלון, הנאשם בביצוע מעשים מגונים בשני תלמידיו לשעבר. זאת, כדי לספק לצוות ההגנה שהות להגיב לבקשת הפרקליטות להוספת ארבע עדויות חדשות.

פרקליטו של אלון, עורך הדין יעקב רובין, אמר בדיון כי "יש כוונה לעבות כתב אישום שהוא דל איברים ושעבר שחיטה, כתב אישום שהוא מבחינת פגר מת – וכוונה להפיח בו רוח חיים". לדיון באו כמה תומכים של הרב, ואחד מהם, מאיר כרמל, סיפר כי הוא נפגש בעבר בדלתיים סגורות עם אלון, וכי הרב נישק וחיבק גם אותו. "קיבלתי ממנו משהו שלא קיבלתי בחיים, משהו שלא קיבלתי מההורים שלי. הרב מחבק והרב מלטף. בזכותו הגעתי לאן שאני היום", אמר כרמל.

הפרקליטות הודיעה כי לאחרונה פנו אליה שניים מהעדים החדשים, שביקשו לשפוך אור על הפרשה. לטענת המדינה, עדה אחת נכחה, לכאורה, באירוע שהתרחש בשנת 2001, בו היה מעורב אלון. עד שני, לטענת המדינה, הוא תלמיד לשעבר של אלון, שהיה לכאורה עד לדברים שהתרחשו לדבריו בשנים 1995 ו-2008.

עדויות במשפטו של הרב מוטי אלון, אפריל 2012. עומר מירון
הרב אלון, הבוקר מחוץ לבית המשפט/עומר מירון

בעקבות חקירתם של שני העדים החדשים במשטרה, הגיעו החוקרים לשני עדים נוספים. לפני כעשרה ימים פנתה המשטרה לאלון בבקשה לזמנו לחקירה בעקבות המידע החדש, אולם אלון שהה בחו"ל. "עדותם של העדים חיונית לחקר האמת ויש בה כדי לשפוך אור על נסיבות האירועים המיוחסים לנאשם", אמרו בפרקליטות.

ניצל את מצוקתם של נערים כדי להתגפף בהם

משפטו של אלון נפתח בחודש דצמבר האחרון. בכתב האישום שהוגש נגדו, נטען כי אלון ליטף, חיבק ונישק בצווארו נער קטין, בן 17, שלמד בישיבת הכותל בראשה עמד אלון. המקרה היה בשנת 2002, והנער, שהתאבל על מות אחד ממכריו, הוזמן להגיע לרב אלון, שם לכאורה בוצעו בו המעשים.

בנוגע למתלונן השני, בכתב האישום צוין כי מדובר בנער נוסף בן 17, שפנה אל הרב בשנת 2005, "נוכח מצוקה אישית ומשפחתית בה היה נתון". לפי כתב האישום, הנער הגיע למשרדו של אלון בעמותת "מבראשית" שבראשה עמד הרב, ושם סיפר לו על הקשיים שבהם היה נתון. אלון הניח את רגלו בין ירכיו של הנער, ובהמשך ניסה למשוך את הנער לעברו, על מנת להושיבו על ברכיו. הוא ליטף את פניו וכן מקומות שונים בגופו.

הרב אלון הודה בחלק מהמעשים שיוחסו לו, אך הכחיש כל קשר מיני למעשים. עורכי דינו, יעקב רובין ואריאל רובין, אמרו כי אלון טוען ש"אינו זוכר שנפגש עם אחד המתלוננים, מכיוון שנפגש עם מספר רב של תלמידים בזמן שעמד בראש בית הכנסת". לדבריהם, הוא דווקא זכר את המפגש עם מתלונן נוסף, אך מכחיש כי את המעשים המיוחסים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully