וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט במסר לנתניהו: "טורקיה אינה אויבת שלנו"

פנחס וולף

5.9.2011 / 0:02

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר כי טורקיה היא בת ברית אסטרטגית שיש לשמר היחסים עמה. עוד הסביר כי הפתרון לבעיות החברתית בישראל הוא שלום עם הפלסטינים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס אמש (ראשון) להידרדרות ביחסי ישראל-טורקיה, ואמר כי על ישראל למצוא את הדרך לשקם את היחסים עם טורקיה, שכן מדובר בבת ברית אסטרטגית. "ידענו להתגבר על המכשולים כדי לקיים יחסים עם מדינה שהיחסים איתה משרתים את הצרכים האסטרטגיים של ישראל. יש דרכים לעשות את זה גם עכשיו, בתבונה, באיפוק, באחריות. אני מציע שנדע לשים את הרגישות הלאומית בפרופורציה, במבט יותר רחב על האינטרסים הלאומיים שלנו", אמר אולמרט בוועידה של המשרד לשיתוף פעולה אזורי בנושא "המזרח התיכון לאן?" בראשות המשנה לראש הממשלה סילבן שלום. "קיום יחסים עם טורקיה הוא אינטרס לאומי שאסור לנו לזלזל בו. טורקיה איננה אויבת של ישראל. היא שימשה בעבר גשר חשוב למגעים רגישים וחשובים וכך זה יכול להיות גם בעתיד".

עוד על יחסי ישראל טורקיה:
דיווח: ארדואן יחתום על הסכם אסטרטגי עם מצרים
נתניהו: "לפתור המחלוקת עם טורקיה, לא נתנצל"
טורקיה: "נערער להאג על חוקיות המצור על עזה"
טורקיה מימשה את איומה: השגריר הישראלי יגורש

הפגנת המחאה בכיכר המדינה בתל אביב.
"זאת לא הייתה הפגנה נגד מדינת ישראל, זאת הייתה הפגנה בעד מדינת ישראל טובה יותר". הפגנת המחאה נגד יוקר המחיה בתל אביב ביום שבת

אולמרט התייחס גם למחאת האוהלים, והסביר כי לדעתו הפתרון למצוקות החברתיות בישראל הוא שלום. "עקבתי אמש אחרי ההפגנה ההמונית ברחבי הארץ כולה. שמעתי את הקולות והזדהיתי עם הרגשות ששיקפו את הרצון לעצב אורח חיים חדש ואיכות חיים אחרת לכלל אזרחי המדינה. זאת לא הייתה הפגנה נגד מדינת ישראל, זאת הייתה הפגנה בעד מדינת ישראל טובה יותר, צודקת יותר, אחראית יותר, לכל תושביה. הבסיס לשינוי סדרי עדיפויות במדינת ישראל היא מדיניות של שלום, משא ומתן ותהליך מדיני".

אולמרט המשיך והסביר כי "חלוקת משאבים אחרת לא תהיה אפשרית ללא התקדמות דרמתית בתהליך של הידברות, בראש ובראשונה עם הפלסטיני. ההנחה שאפשר לעשות הפרדה מלאכותית בין הצרכים החברתיים שלנו בתוך מדינת ישראל ובין המדיניות שלנו כלפי השכנים שלנו וכלפי הקהילה הבינ"ל היא בלתי אפשרית. אנחנו חייבים לחזור לסדר יום אחר, אחראי יותר, מאוזן יותר, שטומן בחובו תקווה לשינוי שכולם מייחלים אליו".

עוד אמר אולמרט, כי הוא מאמין ששלום הוא אפשרי, וכי הצד הפלסטיני מעוניין בהדברות. "אני מכיר את ההנהגה הפלסטינית, אולי יותר מכל אדם שנושא באחריות לאומית במדינת ישראל. אני מכיר את אבו מאזן, את סלאם פיאד. לא תהיה הנהגה פלסטינית שרוצה שלום יותר מההנהגה הזאת. בתנאים קשים ומכאיבים, אבל הם רוצים. אנחנו רואים מאמץ מרשים של ההנהגה הפלסטינית להילחם בטרור. זה לא מובן מאליו. אנחנו צריכים למצוא כל דרך לדבר עם ההנהגה הזאת".

(עדכון ראשון: 21:30, 04.09.11)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully