וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האוהלים: רבבות הפגינו ברחבי הארץ

לאחר שבוע של הפוגה, בשל ההתחממות בדרום, שבו ההמונים לכיכרות הערים, בקריאה לצדק חברתי. גם נועם שליט נאם בתל אביב: "נתניהו, גם את הרעות אתה מתכוון להפריט?"

דניאל בוק

(צילום: אבי כהן ודניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

עשרות אלפי בני אדם השתתפו אמש (שבת) בהפגנות המחאה החברתית ברחבי הארץ, במטרה להשיב לסדר היום הציבורי את הזעם על יוקר המחיה, לאחר שבשבוע שעבר בוטלו ההפגנות, בצל ההתחממות הביטחונית בדרום. כ-20 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה המרכזית בפינת הרחובות שאול המלך ואבן גבירול בתל אביב, מספר מאכזב יחסית להפגנות הקודמות; כחמשת אלפים מפגינים הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, והפגנות נוספות נערכו בראשון לציון, בבקעת אונו, בקצרין, בחריש ובטבריה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
צפו: פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
עצרת מחאה בירוחם: ”גם לנו מגיע צדק חברתי”
ועדת טרכטנברג: ”על העם לקבוע המדיניות, ולא האוצר”

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
מספרים מאכזבים בתל אביב. ההפגנה הערב/דרור עינב

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, נשא דברים בעצרת בתל אביב, בה השתתפו גם האמנים קורין אלאל ומירי מסיקה. "אדוני ראש הממשלה, אנחנו דורשים פתרונות", אמר שמולי. "יוקר המחיה פוגע בכולנו. תן לנו לחיות בארץ הזאת. אנחנו דורשים שינוי דרמטי בסדר העדיפויות. אנחנו בהתאחדות הסטודנטים מוכנים להידבר אנחנו מוכנים לעזור לכם בגיבוש הפתרונות, אבל אך ורק אם נדע שבכוונתכם להקשיב לנו. פשוט תקשיבו לנו", אמר שמולי, ברמיזתו לדבריה של עמיתתו להנהגת המחאה, דפני ליף, שקראה השבוע לפרופ' מנואל טרכטנברג, אותו מינה ראש הממשלה לעמוד בראש הצוות לשינוי חברתי-כלכלי, להתפטר מתפקידו.

בהפגנה נאם גם נעם שליט, אביו של החייל החטוף בעזה, גלעד שליט. שליט אמר כי "אחרי למעלה מחמש שנים, כאשר ברור לחלוטין שכל יום שעובר הוא בבחינת גזרת מוות על בננו, ראש הממשלה בנימין נתניהו - אתה חייב לגלות אומץ ואחריות ולהחזיר את גלעד הביתה. דבריו של שליט זכו לתשואות רמות מצד הקהל שנאסף בפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך בעיר. "צדק חברתי, הוא בהחלט גם השבת הערכים שעליהם התחנכו דורות של לוחמים - אין משאירים חייל צה"ל מאחור! האם מנהיגינו שכחו ערכים אילו? הרעות, הערבות ההדדית. האם גם את הערכים הללו מתכוונים להפריט?", המשיך שליט.

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
גם הוא נאם הערב בהפגנה. נעם שליט עם דפני ליף/דרור עינב

דפני ליף, אחת ממייסדי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, נשאה דברים בעצרת בתל אביב. "היו שאמרו שלצעוד בתל אביב בזמן שבדרום נופלים טילים, זה אקט לא סולידרי. בעיני זה האקט הסולידרי מכולם. סולידריות היא לדאוג למדינה טובה יותר, צודקת יותר, מדינה בלי פערים גדולים כל כך", אמרה ליף.

כ-5,000 בני אדם השתתפו בצעדה שיצאה מכיוון גן הסוס בירושלים והסתיימה בעצרת מרכזית מול מעון ראש הממשלה בבירה. הרב מנחם פרומן מההתנחלות תקוע נאם בפני הקהל, ואמר: "שנים שאני חולם על מחאה חברתית. אנחנו כאן לטובת יחסי עובד-מעביד הוגנים וטובים, אך כדי שהמחאה הזו לא תהיה אפיזודה חולפת אלא יסוד לחברה חדשה וצודקת עלינו לדאוג שהפערים החברתיים יחוסלו. גם נביאי ישראל ראו צדק חברתי כחזונם".

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully