וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות על יישובי הדרום: מוסד חינוכי נפגע

יהושע בריינר ורמי שני

21.8.2011 / 9:23

לפחות שש רקטות גראד שוגרו אל עבר באר שבע. אחת פגעה במבנה חינוכי בעיר שהיה ריק, השאר יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. מוקדם יותר יורטו שלוש רקטות מעל שמי אשקלון

אלברטו דנקברג

צילום: אלברטו דנקברג; עריכה: גדי וינסטוק)

הירי אל עבר הדרום נמשך. רקטת גראד פגעה הבוקר (ראשון) באולם ספורט של בית ספר יסודי בבאר שבע. בית הספר היה ריק מאדם ולא היו נפגעים. הרקטה פערה חור בתקרת חדר שירותים באולם הספורט בבית הספר וגרמה למבנה נזק רב.

מפקד פיקוד העורף, אלוף איל אייזנברג, סייר במקום וקיבל סקירה על הפעילות למניעת פגיעה בתושבי העיר. "יש לחדד את ההנחיות לתושבים - לא לצאת ממקום מוגן לפני שחולפות 10 דקות מרגע הישמע הפיצוץ", אמר אייזנברג, ששיבח את שיתוף הפעולה של הפיקוד עם המשטרה. גורם בכיר בפיקוד העורף הדגיש כי בית הספר אמור היה להיות פתוח בשל פעילות מכינה במבנה, אך בשל משמעת והקפדה על הוראות הפיקוד הוא נותר סגור.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ופצועה במצב אנוש
יוסי שושן הוא ההרוג מפגיעת הגראד בבאר שבע
"התושבים שנפגעו בבאר שבע לא נשמעו להוראות"
הנחיות לתושבי הדרום: לא להתקהל ולהישמע לאזעקות
מצרים: "התנצלות ישראל על הרג החיילים אינה מספקת"

במקביל יורטו חמש רקטות נוספת מעל שמי העיר על ידי מערכת כיפת ברזל. קודם לכן שוגרו שלוש רקטות גראד גם אל עבר אזור העיר אשקלון. גם במקרה הזה, מערכת 'כיפת ברזל' יירטה את הרקטות. במהלך הלילה והבוקר נמנע חיל האוויר מתקיפות ברצועה בתגובה על המטח הקשה אתמול.

בדרום מתאוששים עדיין ממטח הרקטות על באר שבע אמש, בו נהרג אדם ורבים נפגעו כאשר אחת הרקטות פגעה בבית ואחרת פגעה ברכב שעלה באש. בבית החולים סורוקה בעיר נותרו הבוקר שישה פצועים ממתקפת הגראדים. מצב אחת הפצועות מוגדר אנוש, פצוע נוסף במצב קשה מאוד, אחר במצב בינוני ומצבם של שלושה מוגדר קל. בסך הכל טופלו לאחר המתקפה 55 נפגעים, בהם גם 47 נפגעי חרדה ששוחררו מאשפוז במהלך הלילה.

רקטת גראד פגעה ישירות במבנה בית ספר יסודי בבאר שבע, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
פגיעות הרקטות במבנה, הבוקר/אלברטו דנקברג

בשעות הלילה הותר לפרסום כי ההרוג הוא יוסי שושן, תושב באר שבע בן 38 שנפגע לאחר שנטש את רכבו כששמע את האזעקה. הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית - חטיבות סלאח א-דין, נטלה אחריות על הירי לעבר באר שבע. אזרחים סיפרו שכיפת ברזל הצליחה ליירט לפחות את אחת הרקטות.

כמו כן, במהלך הלילה נורו לשטח ישראל פצצות מרגמה רבות, רובן לשטח המועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בנוסף, שש רקטות קסאם נורו לשטח ישראל, אחת מהן גרמה לנזקים קלים למבנים באזור אשקלון ומבלי לגרום לנפגעים.

קצין בכיר בפיקוד העורף אמר בעקבות האירועים כי: "כל הנפגעים בבאר-שבע הם סקרנים שיצאו לראות את הפעולות של מערכת כיפת ברזל. אנחנו מבקשים מכל הציבור לעבור למרחבים מוגנים בזמן ההתרעה. אין לציבור מה לחפש בחוץ והשהייה מחוץ למרחב מוגן בזמן התרעה מסוכנת מאוד".

רקטת גראד פגעה ישירות במבנה בית ספר יסודי בבאר שבע, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
מפקד פיקוד העורף, אלוף איל אייזנברג, סייר במקום וקיבל סקירה על הפעילות למניעת פגיעה בתושבי העיר/אלברטו דנקברג

מוקדם יותר אתמול נפצעו שלושה בני אדם באורח קל מרסיסים בעקבות פגיעה ישירה של רקטה בבית בעיר אופקים. בין הפצועים צעיר כבן 20, ילד בן 9 ופעוט בן ארבעה חודשים. ארבע רקטות שוגרו לעבר העיר סמוך לשעה שמונה בערב, כאשר שלוש מתוכן התפוצצו בשטחים פתוחים.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על ירי הרקטות לעבר אופקים. זו הפעם הראשונה מאז החלה ההסלמה ברצועה ביום חמישי, שחמאס יורה לעבר ישראל. מוקדם יותר היום הבהירו דוברי הזרוע הצבאית כי הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה הסתיימה.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully