וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בת לעובדת זרה שנולדה ולמדה בארץ תגורש

16.8.2011 / 16:54

פקחי רשות ההגירה עצרו הבוקר ילדה פיליפינית בת 4 שנולדה ולמדה בארץ ואת אמה בכוונה לגרשן מהארץ. למרות הודעת שר הפנים על דחיית גירושים מסוג זה, פג בחודש שעבר תוקף הדחייה

לראשונה: ילדה בגיל 4, בת לעובדת זרה מהפיליפינים, שנולדה בארץ ולומדת בגן במערכת החינוך הישראלית נעצרה היום (שלישי) יחד עם אמה על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין, בכוונה לגרשן מהארץ. הבוקר בשעה 07:00 עצרו פקחי הרשות את אופק קסטילו בת ה-4, ואת אמה ננסי, שתיהן בעלות אזרחות פיליפינית. אופק למדה השנה בגן מלצ'ט-שנקין בתל-אביב, וכבר נרשמה ללימודים בגן טרום-חובה בגן "בעל העקדה" בעיר. האם ובתה עצורות במתקן המעבר בנמל התעופה בן גוריון, ובשלב זה לא ברור מתי יגורשו בפועל מישראל.

יצוין כי לפני מספר חודשים הודיע שר הפנים, אלי ישי, על החלטתו לדחות במספר חודשים את גירושם של ילדי עובדים זרים בגילאים צעירים, וגם שר החינוך, גדעון סער, הודיע על תמיכתו העקרונית בעניין, אולם לפני כחודש פג תוקף הדחייה, והיום לראשונה יישמו הרשויות את הגירוש.

רוז, אף היא עובדת זרה, וחברתה של ננסי, אמרה כי אתמול בערב הגיעה לבקר את השתיים. לדבריה, אופק סובלת מחום גבוה והיא מטופלת באנטיביוטיקה, ואף מקיאה לעתים. "רק לפני שלושה שבועות הגיעה משטרת ההגירה לביתם של השתיים", סיפרה רוז, "ובמהלך ראיון עם ננסי הובהר לפקחים שאופק לומדת במערכת החינוך. הפקחים רשמו את פרטיהן של ננסי ואופק, ויצאו מהבית מבלי שאסרו אותן".

מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר בתגובה כי "אחד התנאים שקבעה החלטת הממשלה באופן מפורש, הוא כי על הילד היה ללמוד לפחות בגן חובה בשנה שקדמה להחלטה. עד כה, כל עוד מצאנו כי ילדים רחוקים מלעמוד בקריטריונים מבחינת הגיל המינימלי, לא נבדק סוג המוסד בו למדו. במקרה האמור, הילדה רחוקה מלעמוד בקריטריונים, לרבות העובדה שבשנה הקרובה תלמד בגן טרום-חובה בלבד".

בתוך כך שיגרה הערב שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, איגרת דחופה לשר הפנים, אלי ישי. במכתב, דרשה הגב' נתניהו לשחרר ממתקן הכליאה בנמל התעופה בן גוריון את אופק קסטילו בת הארבע העומדת בפני גירוש לפיליפינים.

עוד בנושא
פקחי עוז: ”הותקפנו בידי עובדים זרים בבני ברק”
פליטה בחודש החמישי להריונה עומדת בפני גירוש

לפניות לכתב: bobi1979@walla,.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully