וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג במאהל בתל אביב: "אתם תעשו את השינוי"

15.8.2011 / 0:01

ראש "צוות רוטשילד" הגיע לביקור פתע במאהל בכיכר המדינה, ונפגש עם פעילים במקום. לדבריו, הוא סירב להצעתו המקורית של נתניהו לעמוד בראש הוועדה, ורק בתום פגישה בת 4 שעות ניאות לה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, פרופ' מנואל טרכטנברג, ביקר אמש (ראשון) במאהל המחאה החברתית בכיכר המדינה בתל אביב. טרכטנברג, העומד בראש הצוות שמינה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי לבחון דרכים לצמצם את יוקר המחיה, ואשר זכה לכינוי "צוות רוטשילד", שוחח עם הפעילים במקום ועל פעילותו בצוות. בין היתר, סיפר טרכטנברג כי סירב להצעתו המקורית של נתניהו לעמוד בראש הוועדה, ורק בתום ישיבה נוספת בת ארבע שעות הוא השתכנע. כמו כן, אמר טרכטנברג לנוכחים כי השתתף בהפגנה השבועית הראשונה והשנייה למחאה, ונעדר רק מהשלישית – בה נכחו בנותיו.

"מצאתי את עצמי מאוכזב מצעירים בגילכם", אמר טרכטנברג. "איך יכלו להיות שאנשים מבריקים ומחוברים כל כך הם חסרי תודעה פוליטית? איך יכול להיות שהם בקושי קוראים עיתון? לא נעים לי להגיד, אבל כשאני הייתי צעיר הייתה לי מודעות אדירה למה שקורה בעולם. בתור נער בארגנטינה נולדתי למציאות דפוקה, כל שני וחמישי היו מפגינים ברחובות. יש מצוקות במדינה הזאת שדורשות התייחסות. אבל פתאום אני רואה התעוררות, יש תהליך של למידה. בכך שאתם לומדים עולם מושגים חדש במסגרת המחאה אתם מתחילים תהליך. יהיו בסופו של דבר תוצאות, אך יותר חשוב מזה העיצוב שלכם כאנשים חושבים, אנשים פוליטיים וחברתיים שמעצבים את גורלם בעצמם. אני יכול רק לעזור, ולא הרבה. בסוף אתם תעשו את זה".

האם אנו רואים סימנים ראשונים למו"מ? בואו לדבר על זה בפייסבוק

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
פסימיות בדרום: ”ועדת רוטשילד - ועדה של סחבת”
בין המומחים שייעצו למובילי המחאה: עו”ד טליה ששון
לבני: ”נתניהו לא מבין שהמוחים רוצים ישראל אחרת”

מנואל טרכטנברג מבקר במאהל בכיכר המדינה. דרור עינב
נכח בשתי העצרות הראשונות. טרכטנברג במאהל המחאה, הערב/דרור עינב

טליה גורודס, אחת ממקימות המאהל, סיפרה כי "בערך בשעה 21:30 הפרופ' הגיע לביקור במאהל, ישב איתנו והסביר לנו איך קיבל את התפקיד ואיך הם עובדים. ניכר שהוא מכיר את שפת הסימנים של המחאה. אנחנו שמחים ומברכים שהוא בחר להגיע לפה".

לא מדובר בניסיון היחידי של טרכטנברג לכבוש את לבבות המוחים: היום תפרסם הוועדה קול קורא לציבור הרחב, בו תבקש להעביר אליה מידע והצעות הקשורים לתחומים בהם היא עוסקת. מהוועדה נמסר כי "ישנה חשיבות גדולה בשמיעת עמדותיהם והצעותיהם של מגזרים שונים בציבור הישראלי לעניין צעדי מדיניות אפשריים בנושאים אלו. הקריאה תתפרסם מחר בעיתונים בשפה העברית והערבית".

(עדכון ראשון: 22:33)

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully