וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "לא מתכננים אלימות, מוחו של ליברמן מעוות"

ניר יהב

7.8.2011 / 20:12

הפלסטינים הגיבו לדברי שר החוץ אביגדור ליברמן שאמר כי הם מתכננים פרץ אלימות לקראת כינוס עצרת האו"ם בספטמבר. "אנחנו מתכננים שפיכות דמים? זו ההוכחה שאין פרטנר"

בכירים ברשות הפלסטינית הביעו היום (ראשון) תדהמה וזעם לנוכח דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, לפיהם על ישראל לנתק כל קשר עם הרשות הפלסטינית משום שהיא מתכננת, לטענתו, שפיכות דמים ואלימות לקראת כינוס עצרת האו"ם בספטמבר. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר לוואלה! חדשות כי הדברים הללו מפי ליברמן מעידים על "מוח מעוות וחולה".

"אנחנו מתכננים אלימות ושפיכות דמים?", תהה עריקאת. "נהפוך הוא: אנחנו מתכננים שלום ופיוס. האם הרצון שלנו להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67' לצד ישראל הוא הזמנה לשפיכות דמים ואלימות? דברים אלו מעידים שהמוח של ליברמן מעוות וחולה ושאין שום פרטנר בישראל". מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד ראבו, אמר לוואלה! חדשות כי ליברמן "להוט לראות שפיכות דמים".

עוד בנושא:
ליברמן: "הרשות מתכננת שפיכות דמים שלא נראתה"
ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"
"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"

ליברמן אמר הבוקר כי "הרשות הפלסטינית מתכננת אלימות ושפיכות דמים שטרם נראו כמותם. ככל שהם מדברים יותר על כך שהם רוצים לפעול במישור המדיני, אני רואה יותר ויותר הכנות לאלימות ושפיכות דמים. כשאתה מכין צעדה של עשרות אלפים שהולכים להסתער על מחסום ארם וקלנדיה ולעבור בכוח בלי להיבדק בניגוד לכל הכללים המקובלים, אז שכל אחד יעריך מה יהיה האפקט של ה-30-40 אלף אנשים האלה. השאלה היא איך אמורים להתנהל חיילים וקצינים? אולי יהיו כמה חמומי מוח. זו יצירת אלימות לממדים שלא ראינו".

עוד אמר שר החוץ בעניין זה כי "זה חמור ואנחנו מתכוונים להתריע ולחשוף, ברור שלצעדה של אלפים יש רק מטרה אחת: לגרור את הקהילה הבינלאומית ולהביא פתרון כפוי ולא דרך משא ומתן ישיר. אחד הדברים שלוחצים על הרשות הפלסטינית זה המצב הכלכלי המאוד לא פשוט, שנוצר באי עמידה בהתחייבויות וירידה דרמטית בתמיכה של הליגה הערבית ברשות הפלסטינית, שהפחיתה ב-300% את התמיכה ברשות. אחד הפתרונות ללחץ הכלכלי זה מבחינתם יצירת אלימות. מבחינתי צריכה להיות החלטה מחייבת לנתק כל קשר עם הרשות".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully