וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אידלמן: "אמשיך להיאבק למען הסכם עד שאתמוטט"

פנחס וולף

2.8.2011 / 14:17

בדיון חירום שערכה שדולת הבריאות בכנסת אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית כי המשא ומתן תקוע וכי מערכת הבריאות קורסת במהירות. ציפי לבני וראובן ריבלין קראו לנתניהו להיפגש עם אידלמן

שדולת הבריאות בכנסת ערכה היום (שלישי) דיון חירום בעקבות שביתת הרופאים הנמשכת למעלה מ-100 ימים. יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן השובת רעב זה למעלה משבוע אמר כי איחר לדיון משום שהגיע משולחן המשא ומתן. "אני נחוש בדעתי להמשיך כי אני רואה איך כל יום שחולף מערכת הבריאות נפגעת, יש קריסה מואצת של מערכת הבריאות והרפואה עלולה למצוא עצמה מהר מאוד במצב שלא נוכל לתת טיפול לאנשים. אנשים ימותו ולא אתן יד לזה", אמר אידלמן. "אין לנו מספיק רופאים ותקנים במדינה. המצב בפריפריה קשה ביותר. רופאים בכירים סובלים מתסכול עמוק כי אין להם אופק קידום. כל סקטור אצל הרופאים סובל. צריך לעשות רפורמה אמיתית, ועד שלא נראה הסכם – לא אפסיק. יש שתי אפשרויות: או שאתמוטט ולא אוכל להמשיך במשא ומתן או שיהיה הסכם. אין מטרה יותר נעלה ובשביל זה אני עושה מה שאני עושה", הוסיף.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה בישיבה כי "אני שואלת את ראש הממשלה: ממה אתה מפחד? אם ראש הממשלה מפחד ממשהו, זה מהתפרקות הקואליציה. הפער הכספי שיסיים את הסכסוך הוא סכום פעוט יותר מהסכומים הקואליציוניים שהוא משלם כל הזמן. ראש הממשלה מתחנן למשא ומתן עם הפלסטינים ולא מוכן להיכנס למשא ומתן עם אזרחי המדינה הזו. היה פה ראש ממשלה שאמרו שהוא מתלוצץ עם רופאיו – ראש הממשלה הזה צוחק על הרופאים. בשביל להנהיג מדינה צריך להרגיש. הוא לא מרגיש. הזלזול של ראש הממשל הוא בלתי נסבל". לבני הוסיפה כי "אתם מייצגים את תמצית המאבק הצודק של אזרחי ישראל שנמצאים ברחובות. ראש הממשלה חייב לצאת מהבידוד שהוא כפה על עצמו. במלוא הכבוד בנימין נתניהו צא מהבידוד שלך למען כולם".

עוד על שביתת הרופאים:
ד"ר אידלמן: "עוד לא השתמשנו בכלים הכבדים במאבק"
המדינה לבג"ץ: "רק בוררות תסיים שביתת הרופאים"
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

"להוציא את ספינת הבריאות הציבורית לים הפתוח"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר בדיון כי "אני קורא לך, ד"ר אידלמן: אתה באמת מנהיג ההולך לפני המחנה. הבהרת את הדברים ואני מבקש ממך שלא נגיע למצב שנצטרך לדאוג לשלומך. אני עושה כל מאמץ שאתה וראש הממשלה תפגשו ואמרתי לו זאת גם אתמול, כדי שתוכלו לנסות לראות איך שניכם תוכלו להוציא את ספינת הבריאות הציבורית לים הפתוח לטובתם של כל חולי ישראל. אני קורא לראש הממשלה להיפגש אתך כדי לתת 'אור ירוק' לפתור את הבעיות, ואני קורא לך: אל תסכן את בריאותך בצורה שיכולה להביא לחרדה במדינת ישראל".

ח"כ רחל אדטו, יו"ר שדולת הבריאות אמרה כי "ד"ר אידלמן וההסתדרות הרפואית קיבלו היום מסר ברור - הכנסת מאחוריכם. הרופאים נאבקים בשביל כולנו עבור הצלת מערכת הבריאות הציבורית ומולם עומדת ממשלה אדישה אשר עד היום אפילו לא התכנסה לדיון אחד על הרופאים ומאבקם הצודק. במדינה מתוקנת לאחר שעברנו 136 יום בשביתת הרופאים הארוכה בתולדות המדינה, היה אמור השר האחראי לשים את המפתחות על השולחן ולומר - כשלתי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully