וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "למה שנדבר על גבולות 67' ולא על 48'?"

23.5.2011 / 11:37

בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, הבהיר כי מדיניותו של נשיא ארה"ב אינה שונה בהרבה מזו של קודמו בתפקיד. לדבריו, "הוא רוצה להגביל אותנו ל-22% משטח פלסטין"

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, סבור כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אינו שונה בהרבה מקודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש. בראיון לעיתון "האמירויות היום" הרואה אור באיחוד האמירויות, אמר הבוקר (שני) א-זהאר כי "אובמה שונה במעט ממדיניות ארה"ב בתקופת בוש. הוא מדבר עכשיו על גבולות 67' כאילו זה דבר קדוש. אבל מי אמר שנסכים לגבולות 67' ושאנחנו לא רוצים לדבר דווקא על גבולות 48'? אובמה רוצה להגביל אותנו ל-22% משטח פלסטין".

א-זהאר תקף עוד את הכוונה לבצע חילופי שטחים, שכן לטענתו כל שטח ישראל שייך לפלסטינים. "אובמה מדבר גם על אפשרות לחילופי שטחים, אבל נושא חילופי השטחים פוגע בירושלים", אמר. "כשהוא רוצה שניתן את ירושלים לישראל בתמורה לכך שישראל תיתן לנו 5% משטח פלסטין ההיסטורית (ישראל) - שהיא בעצם האדמה שלנו – הרי זו רמאות גדולה".

בהתייחסו לחתימה על הסכם הפיוס בין פתח וחמאס אמר כי בעקבות החתימה פנו לחמאס מספר מדינות ערביות ואירופאיות "שהביעו נכונות לקחת חלק בפיוס על ידי סיוע בשיקום עזה, פתיחת מעבר רפיח והסרת המצור על עזה. בין אותן מדינות היו רוסיה וטורקיה. עד כה לא ראינו שום דבר בשטח אך אני מעריך שאחרי שתקום הממשלה, נראה דברים קורים בשטח".

א-זהאר נשאל מה דעתו על דבריו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לפיהם יש לתת הזדמנות למשא ומתן עם ישראל ואמר כי "הדברים הללו אינם מקובלים עלינו. הופתענו מהם. איננו נותנים לגיטימציה למשא ומתן וכל הדיבורים על כך שנתנו הזדמנות למגעים אינם נכונים ואינם מייצגים את עמדת חמאס. איננו מקבלים משא ומתן עם ישראל. יחד עם זאת, אפשר לנהל עמה מגעים על הפסקת אש או על שחרור אסירים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully