וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מגן על חמאס: "חלק מהחברה הפלסטינית"

23.5.2011 / 1:01

בתגובה לדבריו של אובמה בפני איפא"ק, לפיהם חמאס הוא "מכשול לשלום", אמר יו"ר הרשות כי חמאס הוא ארגון אופוזיציוני המשתמש בכלים דמוקרטיים, וכי הממשלה החדשה תהיה אחראית על המו"מ

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)

"חמאס הוא חלק מהחברה הפלסטינית, והוא משמש כאופוזיציה לשלטון בהתאם לכללים הדמוקרטים" – כך אמר הלילה (שני) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בתגובה לדבריו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפני ועידת איפא"ק, לפיהם "חמאס הוא מכשול לשלום". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בתום פגישה שערך עם ראש הממשלה הירדני, מערוך בחית, ציין עוד אבו מאזן כי הממשלה החדשה שתקום ברשות, שתזכה לחסות החמאס - תהיה אחראית גם על המו"מ מול ישראל. לדבריו, על ישראל לקבל את זכות השיבה של הפלסטינים.

מנגד, בחמאס דחו את עמדתו של אובמה כפי שהשתקפה בנאומו. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר כי מדבריו של אובמה בוועידת איפא"ק, ברור ש"הממשל האמריקאי אינו עוד ידיד של עמי האזור, אלא נוטה לגמרי לטובת ישראל, על חשבון חירותו של העם הפלסטיני וזכותו להגדרה עצמית ולמדינה ריבונית".

"נאום אובמה יותר פרו-ישראלי מנאום נתניהו"

"העובדה שאובמה נסוג בו מדבריו על גבולות 67' מהווה הוכחה נוספת לכך שאסור לראות בממשל האמריקאי גורם תיווך שקוף והוגן ואסור לסמוך עליו. ארה"ב תיכשל כפי שנכשלה בניסיונותיה לשכנע את חמאס להכיר בישראל", הוסיף אבו זוהרי.

בתוך כך, אתרי האינטרנט הפלסטינים דיווחו על נאומו של אובמה תוך שהם מביעים את אכזבתם מתוכן הדברים. האתר "פלסטין היום" המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי דיווח בכותרתו כי אובמה "נסוג בו", ואילו סוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית "מען" דיווחה בכותרתה הראשית מיד בתום הנאום כי אובמה "נאם נאום יותר פרו-ישראלי מנאומו של נתניהו".

לפניה לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:54, 22.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully