וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון ערבי: "משעל, סייע לאבו מאזן להקים מדינה"

ניר יהב

23.5.2011 / 10:27

עורך העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, קרא לראש הלשכה המדינית של חמאס, לסייע ליו"ר הרשות בהקמת מדינה פלסטינית. "במקרה כזה רה"מ נתניהו יידחק לפינה"

עיתונאי ערבי בכיר קורא לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, להתנער מאירן וסוריה ולסייע ליו"ר הרשות אבו מאזן במאמציו למען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, שכן זו "המטרה הנעלה של הפלסטינים", כלשונו. עורך העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, טארק חמיד, קרא במאמרו הבוקר (שני) למשעל להכריז בפומבי שאבו מאזן הוא מנהיג כל הפלסטינים ולאפשר לו לנהל מגעים עם ישראל ללא הצבת תנאים מצד ארגונו, חמאס.

"כולנו ראינו כיצד הגיב ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו לנאומו של אובמה, בו אמר כי גבולות המדינה הפלסטינית הן גבולות 67'", כתב חמיד. "ראינו גם את הפגישה הקשה ביניהם בבית הלבן, כשנתניהו אמר לאובמה שהצעתו אינה מציאותית. זה לא סוד שהיחסים בין השניים אינם הדוקים, ולא מן הנמנע שאובמה ייבחר לכהונה שנייה. מה שמעניין אותנו מכל זה הוא שהמזרח התיכון משתנה, לא תמיד לכיוון שלילי".

"בישראל ובחוגים רבים בארה"ב מודאגים היום מאד מכך שאבו מאזן יעמוד במילתו ויילך למועצת הביטחון כדי לקבל הכרה במדינה פלסטינית. נכון, אבו מאזן יכול להיכשל, אבל הוא הצליח להחליש את עמדתה של ישראל בעולם. כשאנו אומרים שהתנאים באזור משתנים, אנו מתכוונים גם לכך שנשיא טורקיה עבדוללה גול קרא לחאלד משעל להכיר בישראל. כולנו הרי יודעים כמה טובים היחסים בין הטורקים לחמאס. על משעל לקבל החלטה פוליטית שתחזק את הרשות במשא ומתן ותדחק את ישראל לפינה".

לדברי חמיד, אם משעל יודיע כי הוא ימלא אחר ההסכמים שיגבש אבו מאזן – ראש הממשלה נתניהו יידחק לפינה ויבודד בעולם. "מה שנדרש מחאלד משעל היום הוא לא להכיר בישראל ללא מחיר אמיתי שיפגע באינטרס הפלסטיני, אלא שיודיע בפומבי שאבו מאזן הוא מנהיגם של כל הפלסטינים, שיש לו זכות לנהל משא ומתן עם ישראל ללא הצבת תנאים מצד חמאס ושכל מה שאבו מאזן יתחייב לו למען כינון מדינה פלסטינית – מחייב גם את חמאס".

"כך נתניהו לא יוכל לומר שאין צד פלסטיני שאפשר לנהל משא ומתן עימו והוא לא יוכל לגייס את הקהילה הבינלאומית נגד הרשות הפלסטינית וחמאס. ביכולתו של משעל לעשות זאת היום למען הסוגיה הפלסטינית, כפי שארגונו – חמאס – שירת זמן רב את האינטרסים של סוריה, אירן וחיזבאללה. מה שנדרש היום ממשעל הוא לא לשרת יעדים טקטים אלא לשרת את המטרה הנעלה – כינון מדינה פלסטינית. אם יעשה זאת, הוא יציב את ישראל תחת לחצים גדולים יותר, אפילו מצד ארה"ב".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully