וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: גם לנו יש בנק מטרות לתקיפה בישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.7.2010 / 17:15

בתגובה למפות שפרסם צה"ל, בהן נראו מחסני נשק ומפקדות של חיזבאללה בדרום לבנון, הצהיר בכיר בארגון: גם לנו יש רשימת מטרות צבאיות בישראל, שנתקוף במקרה של עימות. מחר תציין ישראל ארבע שנים למלחמת לבנון השנייה

דובר צה"ל

(בנק המטרות שפירסם צה"ל - צילום: דובר צה"ל)

מפקד חיזבאללה בדרום לבנון, השייח' נביל קאוק, אמר היום (ראשון) כי בדומה לצה"ל, גם לארגונו יש בנק מטרות "עשיר" בשטח ישראל שאותן הוא יוכל לתקוף במקרה של עימות עתידי. בדברים שנשא בעיירה סוואנה אמר קאוק כי התמונות והמפות שהציג צה"ל בשבוע שעבר, בהן נראו מפקדות של חיזבאללה בכפרים אל-חיאם ועייתא א-שעב בדרום לבנון, "פורסמו בדיוק ביום השנה הרביעי לתבוסה במלחמת לבנון השנייה שממנה עדיין מתייסרת ישראל".

"ישראל מנסה לפצות על התבוסה שנחלה ולשקם את האמון שנסדק בקרב דעת הקהל הישראלית", אמר השייח' קאוק. לדבריו, הציבור בישראל איבד אמון ביכולת של צבאו, "ולפיכך צה"ל מנסה לומר לו 'יש לנו בנק מטרות בדרום לבנון'". הוא איים על ישראל באמרו כי "כל האיומים והתרגילים של ישראל יתרסקו אל מול הפתעותיו של חיזבאללה בכל מלחמה עתידית".

הוא התייחס גם לדבריו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי ואמר כי הצהרותיו האחרונות של הרמטכ"ל הישראלי "חשפו את כל המעורבים בניסיון לפגוע בחיזבאללה מבחינה פוליטית ותקשורתית וחשפו את התכנית הבינלאומית, האזורית והמקומית לפגוע בו". לדבריו, יש צורך לאומי לעמוד על המשמר בפני תכוניות אלו. "הניסיון של אשכנזי לקשור בין בית הדין הבינלאומי למתיחות בדרום לבנון חושף מי אלה שמפיקים תועלת מהמתיחות ומהפילוג הפנימי בלבנון", הוסיף.

יותר מ-40,000 רקטות

בשבוע שעבר פרסם צה"ל צילום אווירי מעודכן של הכפר השיעי אל חיאם שבדרום לבנון ובו מיפוי של מחסני התחמושת, הבונקרים והמפקדות שמחזיק חיזבאללה בכפר – המהווה חלק מבנק המטרות שהוכן בצה"ל. לדברי קצין בכיר, צה"ל מיפה במהלך ארבע השנים שחלפו מאז מלחמת לבנון השנייה את הכפרים השיעיים שבדרום לבנון.

הקצין הוסיף שמסיום מלחמת לבנון התעצם חיזבאללה, והוא מחזיק היום במאגר של למעלה מ-40,000 רקטות. ברשות חיזבאללה יש מאות רקטות המסוגלות להגיע למרחק של מאות קילומטרים. "על פי המודיעין שיש בידי צה"ל, מחזיק חיזבאללה במחסני תחמושת בתוך הכפרים כפי שנמצא ב"אל חיאם", כאשר התחמושת מוחזקת בתוך בנייני מגורים ובמקרים מסוימים במרחק של מטרים בודדים מבתי ספר בכפרים", אמר. הגורם הוסיף כי אם תפרוץ מלחמה, חיזבאללה מסוגל לשגר מדי יום לעבר ישראל 500 עד 600 רקטות.

"יש לנו כיום תמונת מטרות טובה מאוד", הוסיף הקצין, "יש לנו פי כמה וכמה יותר מטרות מאלו שהיו לנו ערב מלחמת לבנון השנייה", סיפר. "מדובר באלפי מטרות איכותיות מאוד. מאז מלחמת לבנון השקענו מאמצים משמעותיים באיסוף מודיעין. את התמונה שניתן לראות באל חיאם אנו רואים היום בכל כפר שיעי בלבנון".

במקביל להתחמשות חיזבאללה, מזהים בצה"ל השתלטות של שיעים על כפרים בדרום לבנון וכן מאמץ של חיזבאללה לאסוף מודיעין משמעותי על כוחות צה"ל במסווה של פעילות אזרחית. הקצין אמר כי "חיזבאללה הרחיב את הארסנל שלו, אך עם זאת אפשר לומר בוודאות שההרתעה הישראלית בעקבות המלחמה היא הגורם העיקרי שמרסן את חיזבאללה ואפשר לקבוע שארבעת השנים האחרונות היו השקטות ביותר בצפון מאז שנות ה-60, אם לא מאז קום המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully