וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: בכוננות לקראת תקיפה ישראלית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.7.2010 / 9:40

לאחר שצה"ל חשף צילומים של כפר שיעי בו נטען כי חיזבאללה מחזיק מחסני נשק, אומרים בארגון כי הכוננות לקראת מתקפה ישראלית גבוהה. "מעוניינים שהקיץ יעבור בשקט"

חיזבאללה מגיב לראשונה לתצלומים שפרסם צה"ל של כפר שיעי בדרום לבנון ובו מחסני תחמושת, בונקרים ומפקדות של חיזבאללה המשמשים כחלק מבנק המטרות של צה"ל. גורמים בארגון הלבנוני אמרו (שבת) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי לאור הניסיונות הישראלים "להכין דבר-מה, אנחנו נמצאים בשיא הכוננות".

"אנחנו מתרחקים מכל חילופי הדברים המתלהטים משום שאנחנו מעוניינים שהקיץ של הלבנונים יעבור בשלום וללא בעיות", הוסיפו מקורות חיזבאללה. "זאת למרות הניסיונות של ישראל לחסל את חיזבאללה, לאחר שנכשלה בכך בקיץ 2006. אנו חשים בהתעוררות בינלאומית מוזרה שמטרתה ללחוץ עלינו, בעיקר לאחר דבריו של הרמטכ"ל הישראלי".

אמש אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם כי הארגון ייתן תגובה מוחצת אם יותקף על ידי ישראל. קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה, אמר כי תל אביב תספוג הפסדים עצומים אם תחליט לפתוח במלחמה נוספת נגד לבנון. "אם תוצאות המלחמה ביולי היו כשלון הישראלים, אז ישראל תספוג הפסד עצום במתקפה הבאה שלה", אמר קאסם בראיון לתחנת טלוויזיה סורית.

ביום רביעי חשף צה"ל צילום אווירי מעודכן של הכפר השיעי אל חיאם הכפר שבדרום לבנון ובו מיפוי של מחסני התחמושת, הבונקרים והמפקדות שמחזיק חיזבאללה בכפר. מדובר למעשה במיפוי המשמש כחלק מבנק המטרות של צה"ל. לדברי קצין בכיר, צה"ל מחזיק במיפוי הכפרים השיעים שבדרום לבנון ולדבריו, מסיום מלחמת לבנון התעצם חיזבאללה והוא מחזיק היום במאגר של למעלה מ-40,000 רקטות. ברשות חיזבאללה ישנן כמה מאות רקטות המסוגלות להגיע למרחק של מאות קילומטרים. "על פי המודיעין שיש בידי צה"ל, מחזיק חיזבאללה במחסני תחמושת בתוך הכפרים כפי שנמצא באל חיאם, כאשר התחמושת מוחזקת בתוך בנייני מגורים ובמקרים מסויימים במרחק של מטרים בודדים מבתי ספר בכפרים", אמר. הגורם הוסיף כי אם תפרוץ מלחמה החיזבאללה מסוגל לשגר מדי יום לעבר ישראל 500 עד 600 רקטות.

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully