וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: העם היהודי ימשיך לבנות בירושלים

על רקע ההתבטאויות בארה"ב לפיהן ישראל הבטיחה להקפיא את הבנייה בשכונת רמת שלמה, התחייב ראש הממשלה להמשך הבנייה בעיר. בנאום לרגל יום ירושלים אמר: ”איננו פולשים - ציון היא נשמת אפו של העם היהודי”

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"המאבק על ירושלים הוא לא פחות ולא יותר המאבק על האמת. אנו בונים אותה, נמשיך לבנות בה ונמשיך לפתח אותה" - כך אמר הלילה (רביעי) ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בטקס שנערך לכבוד יום ירושלים בישיבת מרכז הרב בעיר. נתניהו הוסיף כי "האמת היא שירושלים היא נשמת אפו של עמנו, ויש לנו קשר בל ינותק עמה. מעולם לא ויתרנו על הקשר הזה. לא ויתרנו עליו כשחרב הבית בראשונה ולא בשנייה. קיימנו את ציון במובן הרחב של המילה. מעולם לא ויתרנו על המושג ציון".

לדברי ראש הממשלה, הבנייה בירושלים תימשך, והניסיון להציג את עם ישראל ככובש הוא עקר מיסודו. "יש ניסיון להציג אותנו כפולשים זרים, ככובשים, כעם שאין לו שום קשר למקום הזה. אך האמת היא שמעולם לא היה עם אחר עם קשר כשלנו לירושלים".

ראש הממשלה ביקש להדגיש את הקשר בן אלפי השנים שהתקיים בין העם היהודי לבין ציון וירושלים. נתניהו הצהיר כי "אין שום גורם ושום דבר שיעמוד בפני תקומת ישראל. נמשיך לפתח את העיר שחוברה לה יחדיו. אם יש דבר אחד שאני מאמין בו הוא שנצח ישראל לא ישקר".

ארה"ב: נתניהו התחייב להקפאת הבנייה

באשר להיות העיר קדושה ליתר הדתות, הוסיף נתניהו כי בעוד "שמעולם לא היה עם אחר עם קשר כמו הקשר של עמנו לירושלים - מעולם לא היה עם אחר שאפשר חופש דתות וחופש פולחן בעיר כמותנו. תמיד אפשרנו זאת לבני הדתות האחרות, עוד מאמצע המאה ה-19, כאשר חזרנו להיות רוב בעיר. מאז אנו בונים ומתיישבים בה –אך איננו מסלקים איש".

הצהרותיו של נתניהו בדבר המשך הבנייה בירושלים מגיעות לאחר שבמהלך השבוע האחרון נשמעו בממשל האמריקאי קולות בדבר הקפאת הבנייה. בתחילת השבוע אמר השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל כי נתניהו הבטיח להקפיא את הבנייה בשכונת רמת שלמה שבירושלים למשך שנתיים.

נתניהו הגיב לדבריו, וטען כי "כאשר האמריקאים שאלו אותנו מה הערכת הזמן שלנו לגבי תחילת הבנייה בשטח, אמרתי שאני מעריך שזה לא יקרה בשנתיים הקרובות. זה פשוט תיאור עובדתי של מצב הפרויקט. לא ניתנה שום התחייבות אלא רק תיאור עובדתי נכון ומדויק". בתוך כך נתניהו אמר שלשום כי "תהליכי הבנייה והתכנון בירושלים לא יעוכבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully