וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא התחייבנו להקפיא בנייה בי-ם"

10.5.2010 / 15:13

רה"מ דחה את הודעת הבית הלבן, לפיה ישראל התחייבה להקפיא למשך שנתיים את הבנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים. "לא ניתנה שום התחייבות אלא רק תיאור עובדתי של מצב הפרויקט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בצהריים (שני) להודעת הבית הלבן אמש, לפיה ישראל התחייבה להקפיא את הבנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים למשך שנתיים. בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר נתניהו כי הוא "רוצה להבהיר שלשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה בנושא ב-11 במרץ 2010 בעת ביקור סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל. נכתב שם במפורש שעדכנתי את סגן נשיא ארה"ב, שתכנון הפרויקט ברמת שלמה יימשך כנראה יותר משנה, והבנייה בפועל עשויה להתחיל רק בעוד כמה שנים".

נתניהו הוסיף כי "כאשר האמריקאים שאלו אותנו מה הערכת הזמן שלנו לגבי תחילת הבנייה בשטח, אמרתי שאני מעריך שזה לא יקרה בשנתיים הקרובות. זה פשוט תיאור עובדתי של מצב הפרויקט. לא ניתנה שום התחייבות אלא רק תיאור עובדתי נכון ומדויק".

"מעבר לכך", המשיך נתניהו, "אמרנו ואנחנו אומרים במפורש, שתהליכי הבנייה והתכנון בירושלים לא יעוכבו. אני לא אומר שהאמריקאים מסכימים איתנו בנושא הזה. יש חילוקי דעות וייתכן שהם גם יגידו זאת, אבל הבהרנו שמדיניות הבנייה והתכנון שלנו בירושלים איננה שונה מכל ממשלות ישראל ב-43 השנים האחרונות".

שר הביטחון אהוד ברק התייחס להודעת הבית הלבן לפיה צד שיעשה צעד שיערער את האמון במהלך שיחות הקרבה, יישא באחריות. בישיבת סיעת העבודה שנערכה בצהרים, אמר ברק כי
"יש לפעול לגוף העניין, סוגיות הליבה, ההיבטים האזוריים. נשכנע את ארצות הברית שישראל מוכנה לקבל החלטות קשות מאד, לצד הדרישה שגם הצד השני יקבל החלטות דומות". ברק הוסיף כי על פי התרשמותו, הקשרים הביטחוניים עם ארה"ב עמוקים ויציבים.

אמש אמר עוזר מזכירת המדינה האמריקאי פיליפ קראולי כי ישראל והרשות הפלסטינית יישאו באחריות אם ינקטו בצעדים שיערערו את האמון בין הצדדים במהלך שיחות הקרבה. בנוסף, אמר השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל כי נתניהו הבטיח להקפיא את הבנייה בשכונת רמת שלמה שבירושלים למשך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully