וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום העשירי ללחימה בדרום: מטחים לעוטף ולשפלה, אדם נפצע בינוני

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 23:22

בשעות האחרונות נורו מטחים לב"ש, אשקלון ואשדוד, וכן ליישובי עוטף עזה. אזעקות נשמעו גם ברחובות וביבנה. פגיעה ישירה אירעה בשדרות. אדם נפגע כתוצאה מהירי ופונה לביה"ח. צה"ל תקף עשרות יעדים ברצועה ו-10 פעילי חמאס וג'יהאד נהרגו. נתניהו: אין לנו סטופר לסיום המבצע

בווידאו: זירת פגיעת הרקטה בבית בשדרות/צילום: יניר יגנה

ירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל נמשך היום (רביעי), ביום העשירי למבצע שומר החומות. משעות הבוקר נורים מטחים ליישובי הדרום, עוטף עזה, והשפלה. גבר בן 72 נפצע באורח בינוני כתוצאה מפגיעה ישירה בבית בשדרות כתוצאה מהדף. בעיר אותרו סך הכל חמש נפילות בירי האחרון. שתי רקטות נפלו באשדוד - ללא נפגעים. מוקדם יותר היום נפלו 7 רקטות סמוך לבתים ביישוב במועצה האזורית אשכול, חלקם ליד בתי מגורים. נזק קל בלבד נגרם לרכוש, ולא היו נפגעים.

בנוסף, היום נודע כי לפני מספר ימים תקף צה"ל כוח רגלי מיוחד של החמאס ברצועה שתכנן להגיע עד לגדר במנהרה לצאת ולבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל.

בצד הישראלי נהרגו 12 בני אדם כתוצאה מירי הרקטות במהלך המבצע. לפי משרד הבריאות בעזה, נהרגו 227 איש ברצועה, בהם 63 ילדים, 36 נשים ו-16 קשישים. 1,620 איש נפצעו.

נזקי פגיעת הרקטה בשדרות. יניר יגנה
נזקי פגיעת הרקטה בשדרות/יניר יגנה
תותחים של צה"ל בעוטף עזה 19 במאי 2021. ראובן קסטרו
סוללות ארטילריה בגדר הגבול בעזה/ראובן קסטרו
ייורטים בשמי הקריות 19 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה
יירוטים בשמי הקריות/מערכת וואלה, אתר רשמי

הלילה נמשך הירי לעבר העוטף והשפלה, ובין היתר נשמעו אזעקות באזור שדרות, אשדוד, רחובות ויבנה. בסך הכול, החל מאתמול בערב, זוהו עשרות רקטות שנורו מרצועת עזה לשטח ישראל, וכעשר מתוכן נפלו בשטח הרצועה. הבוקר, לאחר כמה שעות של הפוגה, שוב נשמעו התרעות "צבע אדום" בנגב המערבי.

במקביל, צה"ל תקף הלילה עשרות מטרות ברצועת עזה, ביניהן את תשתית המנהרות בעיר רפיח ששימשה בין היתר לחטיפתו של סגן הדר גולדין במבצע "צוק איתן" שאירע ב-2014. הפגיעה בפרויקט המטרו של חמאס התרחבה לדרום הרצועה, ובתוך פחות מחצי שעה הפציצו עשרות מטוסים של חיל האוויר 40 מטרות לאורך 12 קילומטרים מהמנהרות שנחפרו באזור ח'אן יונס ורפיח, לצד תשתיות טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי בדרום הרצועה.

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה"ל החל לתקוף הבוקר בעזה רב-קומות נוסף - בניין אל-אנדלוס. משרד הבריאות בעזה עדכן כי מניין ההרוגים ברצועה על ל-219 הרוגים מתחילת המבצע, מהם 63 ילדים, 36 נשים, ו-16 קשישים.

בווידאו: תקיפה ממוקדת של חיל האוויר לעמדות שיגור בעזה/צילום: דובר צה"ל
זירת נפילה הרקטה באשדוד 19 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
יירוטים בשמי אשקלון/דוברות משטרת ישראל
נזקי פגיעת הרקטה בשדרות. יניר יגנה
נזקי פגיעת הרקטה בשדרות/יניר יגנה

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי "התקיפות הפעם התמקדו יותר באזור הדרומי. בתוך 25 דקות נפגעו 40 מטרות על ידי 52 מטוסים, שהטילו 120 חימושים שונים. יש לנו כ-12 ק"מ של תוואי שמנוטרל בדרך כזו או אחרת. אנחנו רוצים למקד תקיפות לפני אזור גיאוגרפי, ומתמקדים בח'אן יונס ורפיח. מהערים האלה היה עיקר הירי לבאר שבע ויישובי הדרום".

"הלילה תקפנו מחסני אמל"ח של פעילים, מרכזי פיקוד ושליטה וחמ"ל רקטי של הג'יהאד האסלאמי, שלושה משגרים רב-קניים ומשרדי ביטחון פנים. עשרה פעילים של חמאס והג'יהאד נהרגו בתקיפות", הוסיף.

נתניהו: מנסים להרתיע את חמאס כדי להביא לסיום הלחימה

בווידאו: נתניהו אומר שישראל מנסה להרתיע את חמאס, אבל לא פוסלים אפשרויות אחרות/צילום: יותם רונן
טנקים של צה"ל בעוטף עזה 19 במאי 2021. ראובן קסטרו
ארטילריה של צה"ל בגבול עזה/ראובן קסטרו

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתדרוך לשגרירים זרים בקריה בתל-אביב כי ישראל "מנסה להרתיע את החמאס כדי להביא לסיום הלחימה, אבל אנחנו גם לא פוסלים אפשרויות אחרות". לדבריו, "מקורות העימות הזה נטועים בביטול הבחירות הפלסטיניות. חמאס השתמש באירועי יום ירושלים ובמצב בשייח' ג'ראח כדי לשרת את האינטרס הפוליטי שלו".

"יש רק שתי אפשרויות שבהן אפשר להתמודד איתם: אפשר או לכבוש אותם, וזו תמיד אפשרות קיימת, או שאפשר להרתיע אותם. אנחנו כרגע מנסים להרתיע אותם, אבל אני חייב לומר שאנחנו לא פוסלים אפשרויות אחרות. אנחנו מקווים שנוכל להשיג שקט, אנחנו מקווים שנוכל להשיג זאת בהקדם. אני רוצה להגיד שאנחנו עושים זאת תוך מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו נשאל על ידי אחד השגרירים כמה זמן המבצע יימשך והשיב כי "אנחנו לא עומדים עם סטופר. אנחנו רוצים לעמוד במטרות המבצע. מבצעים קודמים נמשכו תקופה ארוכה ולכן לא ניתן כרגע לתחום בזמן".

שר החוץ גבי אשכנזי נשאל במהלך התדרוך על הקשר מול הרשות הפלסטינית והאוכלוסייה הפלסטינית, והשיב כי "העם הפלסטיני הוא לא האויב וישראל מבדילה בין האוכלוסייה האזרחית לבין פעילי חמאס שהם פעילי טרור". לדבריו, "נמשיך לפעול מול הרשות הפלסטינית לקידום פרויקטים אזרחיים בגדה המערבית ובעזה ועל הקהילה הבינלאומית לדאוג שהכנסת התשתיות, החומרים והכספים יגיעו לאוכלוסיה ושחמאס לא ינצל זאת למטרותיו הצבאיות. דאגה לאיכות החיים של הפלסטינים בגדה ובעזה היא אינטרס משותף אזורי של ישראל, הרשות והקהילה הבינלאומית".

מאות תקיפות בעשרה ימים: כך פגע צה"ל בתכנית המטרו של חמאס

בווידאו: אילוסטרציה של תקיפת המטרו ברצועת עזה/דובר צה"ל

הלילה פורסם כי צה"ל ניסה לחסל את מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, פעמיים לאורך עשרת הימים האחרונים מאז החל מבצע "שומר החומות" בעזה. במסגרת המבצע, בצה"ל פגעו בבכירים בארגוני הטרור ברצועת עזה, אך אף אחד מהם לא היה במעמד של דף, שהצליח לחמוק מהאש כפי שעשה בשלל ניסיונות קודמים בעשורים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully