וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחסנת? התברכת": ברכה אישית מהרב קנייבסקי לכל מתחסן

1.3.2021 / 20:35

קרוביו של הרב בן ה-93 יצאו ביוזמה חדשה בניסיון לתמרץ התחסנות במגזר החרדי. במסגרת היוזמה - לא תידרש הוכחת התחסנות, אלא רק העברת שמות לברכה או תפילה באמצעות וואטסאפ, מייל או פקס. "המתחסן תחול עליו ברכת שמיים"

הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"מתוך דאגה כנה של הרב לשלום הציבור בישראל". הרב קנייבסקי בביתו/ראובן קסטרו

אחרי הצ'ולנט בבני ברק, מגשי הפיצות בביתר עילית והכנאפה בתל אביב, כעת מגיע התמריץ החדש למתחסנים מפני הקורונה: בביתו של הרב קנייבסקי, מהמנהיגים החרדיים הבולטים, פרסמו היום (שני) יוזמה חדשה לפיה כל מי שיתחסן, "יזכה לברכתו האישית של מרן לרפואה שלימה והצלחה בכל העניינים".

תחת הכותרת "התחסנת? התברכת", הסבירו בביתו של הרב בן ה-93 שהחלים מקורונה כי היוזמה יצאה לדרך "מתוך דאגה כנה של הרב לשלום הציבור בישראל", וכן "במטרה לעודד את קבלת החיסון נגד נגיף הקורונה, כדי לסייע בהשבת השגרה לטובת עם ישראל וחינוך הילדים, בית הרב יוצא ביוזמה מיוחדת, שמעניקה לכל אחד ואחת הזדמנות נדירה". בבית של הרב אמרו כי כל מי שיתחסן וישלח את שמו "יזכה לברכתו האישית".

הרב חיים קנייבסקי במודעה הקוראת להתחסן לקורונה: "מתחסנים ומתברכים", 1 במרץ 2021. באדיבות בית הרב, אתר רשמי
"יש להתחסן ללא כל חשש". המודעה של הרב קנייבסקי הקוראת להתחסן/אתר רשמי, באדיבות בית הרב

אנשיו של הרב נמנעו מדרישת הוכחה על ההתחסנות, אלא רק ביקשו לשלוח שמות לברכה או תפילה באמצעות הוואטספ, מייל או פקס. לדברי אנשי ביתו של הרב קנייבסקי, בימים האחרונים תקף הרב "את כל אותם המפיצים פייק ניוז ושקרים נגד הצורך להתחסן" ואמר כי "יש להתחסן ללא כל חשש" ובירך כי "המתחסן תחול עליו ברכת שמיים".

בחודש דצמבר תועד הרב קנייבסקי כשהוא אומר ש"צריכים" להתחסן נגד קורונה. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, ביקר אצל הרב בביתו בבני ברק, ותהה סביב הוראת הרב להתחסן. הוא שאל באמצעות נכדו של הרב, האם להגיד לאנשים ש"אפשר לעשות את זה או צריך לעשות את זה?", והרב השיב כי "צריכים".

בתגובה לכך שיש אנשים שמפחדים שהחיסון "יזיק להם בדברים אחרים", השיב הרב קנייבסקי: "לא לפחד". לסיום ביקש הנכד מהרב ברכה לטובת המתחסנים, והרב בירך בברכה הקצרה האופיינית לו "בו"ה" (ברכה והצלחה). הרב קנייבסקי נמנה בין שורה ארוכה של רבנים בכירים שיצאו בקריאה להתחסן נגד קורונה. לצד הרב גרשון אדלשטיין והרב שלום כהן, המייצגים את הזרם הליטאי והספרדי, הם עודדו את השתתפות המגזר במבצע החיסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully