וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק של איראן, עשרות נהרגו

המשטר הודה כי כמה מבסיסיו הותקפו בטילים, אך לא ציין מי אחראי. לפי דיווחים, ישראל תקפה טילי קרקע-קרקע של משמרות המהפכה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 26 נהרגו, רובם איראנים. באיראן יש דיווחים סותרים על התקיפה

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

צבא סוריה אמר הלילה (שני) כי שורת בסיסים במחוזות חמאת וחאלב הותקפו בטילים, והודיע כי הוא נתון תחת "תוקפנות" חדשה מצד אויביו, אך לא פירט מי מהם. העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, ייחס את התקיפות לחיל האוויר ואמר כי נעשה שימוש בפצצות חודרות בונקרים נגד מחסני נשק של המשטר ומשמרות המהפכה של איראן.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפות נהרגו לפחות 26 בני אדם, רובם איראנים ועיראקים, וארבעה מהם סורים. עוד דווח כי נפצעו כ-60 לוחמים נוספים וכי מניין ההרוגים עשוי לעלות. בסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א דווח תחילה כי 18 לוחמים איראנים נהרגו, אך בסוכנות הידיעות תסנים, שציטטה גורם בכיר בטהראן, הכחישו זאת ואת עצם התקיפה.

בתמונות ובסרטונים מהאזור שפורסמו ברשתות החברתיות נראו פיצוצים אדירים, שלפי ההערכות נגרמו כתוצאה מפיצוצי משנה במחסני הנשק. לפי הדיווחים, התקיפה הייתה כה עזה, עד שבסוריה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 2.6. לפי העיתון אל-אחבאר, זאת הוכחה לכך כי ישראל אחראית לתקיפות.

בישראל סירבו להתייחס לדיווחים, אך הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעות הצהריים לדיון בקריה בתל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
3 פלסטינים נורו למוות סמוך לגדר בעזה; שניים מהם השליכו מטענים
שר החוץ של ארה"ב: אם אי אפשר לתקן את הסכם הגרעין - נבטל אותו
פסקת ההתגברות, משבר הגיוס וחוק הלאום: היכונו למושב הקיץ בכנסת

תקיפה על בסיס צבא אסד בחאלב שבסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
אש שפרצה בבסיס צבא אסד ליד חאלב, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, -

בין היעדים שהותקפו היה חטיבה 47 של צבא סוריה, מדרום לעיר חמאת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, היה זה מחסן טילי קרקע-קרקע. הבסיס ידוע כמרכז גיוס של המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.

שני המוקדים הנוספים שהותקפו לפי הדיווחים היו אתר צבאי בסחלב, שממערב לחמאת, וכן אתר צבאי הממוקם צפונית לשדה התעופה הבילאומי בחאלב, באזור אל-מאלכיה. בשעות הבוקר פורסמו תמונות מהאתר בחאלב, שבהן נראו הריסות נרחבות לאחר התקיפה.

גורם מודיעני, שעוקב מקרוב אחרי הנעשה בסוריה, אמר לרויטרס כי ככל הנראה שוגרו טילים רבים לעבר כמה מרכזי פיקוד של המיליציות השיעיות של איראן, וכי בתקיפות היו עשרות הרוגים ופצועים. לדבריו, הותקפו מחסני נשק.

עוד באותו נושא

ליברמן במסר לאיראן: אם תתקפו בתל אביב - נתקוף את טהראן

לכתבה המלאה
הרס בבסיס במחוז חאלב, סוריה, אחרי תקיפה של ישראל, לפי הדיווחים, 30 באפריל 2018. טוויטר, אתר רשמי
הרס בבסיס באזור חאלב שהותקף/אתר רשמי, טוויטר

העיתון תשרין, המזוהה עם שלטון אסד, דיווח כי תשעה טילים בליסטיים שוגרו מבסיסים אמריקניים ובריטיים בצפון ירדן לעבר בסיסי צבא אסד בפרברי חמאת וחאלב. עם זאת, ארצות הברית, שתקפה בתחילת החודש בסוריה בעקבות מתקפה כימית של המשטר, התנערה מכל מעורבות בתקיפות.

שרידי אחד הטילים ששוגרו לעבר בסיס במחוז חאלב, סוריה, 30 באפריל 2018. סוכנות יוניוז, אתר רשמי
שרידי טיל באתר הצבאי בחאלב/אתר רשמי, סוכנות יוניוז

בימים האחרונים נרשמה פעילות מדינית ערה בציר וושינגטון-ירושלים ובמוקד השיחות עמדה הסוגיה האירנית והחשש הישראלי מהתבססותה של איראן בסוריה. אתמול בלילה שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שעות ספורות בלבד אחרי שנפגש עם שר החוץ האמריקני החדש מייק פומפאו, שהגיע לישראל שלושה ימים בלבד אחרי שמינויו אושר בסנאט.

במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן שהה בסוף השבוע בוושינגטון, ונפגש עם היועץ החדש לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ועם מקבילו שר ההגנה, ג'יימס מאטיס.

שרידים של טיל ששוגר לעבר בסיס במחוז חאלב, סוריה, 30 באפריל 2018. טוויטר, אתר רשמי
שרידי אחד הטילים ששוגרו לעבר הבסיס בחאלב/אתר רשמי, טוויטר

לפני כשלושה שבועות הותקף בסיס T4 בסוריה. שבעה אנשי משמרות המהפכה נהרגו באותה תקיפה, ואיראן הבטיחה מאז לנקום את מותם. לאחר התקיפה, איראן הודתה באופן חריג על אובדן אנשיהם, אחרי שבעבר טשטשה תקריות דומות שנקשרו בשמה של ישראל. בין ההרוגים היה גם קצין בדרגת קולונול במשמרות המהפכה, ובכיר בכוח איים להשמיד את תל אביב ואת חיפה בתגובה.

זאת הייתה הפעם השנייה בתוך חודשיים שבה הותקף הבסיס, שבו נמצאים גם כוחות רוסיים, מה שגרר תגובה זועמת ממוסקבה. בפעם הקודמת, בפברואר, היה זה לאחר ששוגר ממנו מל"ט איראני, שחדר לשטח ישראל והופל על ידי מסוק של חיל האוויר.

תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
המתחם האיראני בבסיס T4 לאחר התקיפה/מערכת וואלה! NEWS, --

ליברמן איים בשבוע שעבר כי אם איראן תתקוף את ישראל, תותקף טהראן בחזרה. בריאיון נרחב עם העיתון הסעודי "אילאף", הזהיר ליברמן כי ישראל לא תאפשר בשום מחיר התבססות איראנית בסוריה. "ישראל לא רוצה מלחמה עם אף מדינה", אמר ליברמן, אך הוסיף: "לא נאפשר התבססות בסוריה בכל מחיר. נהרוס כל אתר צבאי איראני שמאיים על ביטחוננו".

(עדכון ראשון 0:36)

פיצוץ בבסיס צבאי בסוריה ליד חמאת. מערכת וואלה! NEWS
דליקה בעקבות הפיצוצים בבסיס חמאת, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully