וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: לוחמי גולני התעללו בפלסטיני כפות ותיעדו

30.9.2013 / 0:29

הארבעה נאשמים כי היכו את הפלסטיני שחדר לשטח ישראל מרצועת עזה. בעודו כפות ועיניו מכוסות, תקפו אותו וצילמו את ההתרחשות. לפי כתב האישום, הלוחמים תכננו את המעשה מראש

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד ארבעה לוחמי חטיבת גולני בגין התעללות בנסיבות מחמירות. מכתב האישום החמור שהוגש נגדם עולה כי בחודש מאי 2012, בחדר הממוקם סמוך לחדרי הפלוגה במוצב צה"ל בצפון רצועת עזה, היכו הנאשמים פלסטיני שחצה את גדר המערכת מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לאחר שנלכד ולפני שהועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי, הוא הועבר למשמורת בידי לוחמי חטיבת גולני, כשהוא כפות ועיניו מכוסות. על פי כתב האישום, בשלב מסוים החליטו הלוחמים להכות אותו באמצעות טלפון סלולרי. חקירת מצ"ח שנפתחה בנושא העלתה כי שניים מהלוחמים תקפו אותו כשהוא כפות ועיניו מכוסות.

אחד הלוחמים, בדרגת סמל-ראשון, החל לצלם את ההתרחשות כשפניהם של שלושת הלוחמים האחרים שנכחו בחדר לא מצולמות. הלוחמים, כך עולה מכתב האישום, שאלו את הלוחם שצילם את ההתרחשות באמצעות הטלפון הסלולרי אם פניהם מצולמות, והוא השיב בשלילה. בנוסף לכך הורה הלוחם הוותיק לבדוק שאיש לא מתקרב לחדר.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר מכן הצטרף לתקיפה לוחם נוסף. תחילה הטיח אחד הנאשמים את ראשו של הקורבן בעוד שהשני היכה באמצעות ידו בפניו של הקורבן. לאחר מכן תקפו אותו בגבו. אחד הלוחמים ביקש מהם להפסיק להכותו, אולם אחד הנאשמים לא הוסיף והיכה את הפלסטיני עוד שלוש פעמים בראשו. כתב האישום, שהוגש על ידי סרן תום מור, קובע כי הנאשמים תכננו מראש ותיעדו את הנעשה בחדר. הוא אף מאשים את השניים בתקיפה בנסיבות מחמירות וכך גם את אחד מחבריהם. יצוין כי אחד הלוחמים, ששוחרר ממעצר והועבר למעצר פתוח ביחידה, טוען כי לא נכח בחדר בזמן התקיפה. שניים מהלוחמים השתחררו מצה"ל.

לקריאה נוספת:
שוטר נאשם בהתעללות: "ירה בטייזר 24 פעם לא לצורך"
שוחררה מצה"ל הנגדת מכלא 6 שהכתה חיילת אזוקה
השפלות, עונשים ויחס מבזה: התעללות בכלא 6

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully