וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: מפעל "נגב טקסטיל" לא ייסגר

רמי שני

15.8.2013 / 12:22

בזכות מענק בגובה שלושה מיליון שקלים שתעביר המדינה למפעל הוותיק בשדרות, בתוספת מיליון שקלים שיגייסו בעליו, נראה כי עובדי המפעל ישמרו על מקום העבודה שלהם

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שבשעות הבוקר (חמישי) נראה היה כי מפעל "נגב טקסטיל" בשדרות עומד בפני סגירה וכי עובדיו צפויים לפקוד בקרוב את לשכות התעסוקה, החליטה היום המדינה להעניק למפעל הדרומי מענק בסך שלושה מיליון שקלים, מהלך שיאפשר למפעל להמשיך לפעול ולעובדיו לשמור על מקור פרנסתם. בנוסף, הסכימו בעלי המפעל להזרים סכום של כמיליון שקלים. הכספים עתידים לעבור בעוד כחודש. עד אז יצאו העובדים לחופשה קצרה ואחריה תינתן שהות לספקים ולקוחות לבחון את המשך התנהלותם מול המפעל, כדי לחדש מלאים ולהעביר הזמנות חדשות.

מפעל נגב טקסטיל. אוגוסט 2013. רמי שני
רחבת המפעל בשדרות/רמי שני

כאמור, עוד הבוקר שררה במפעל אווירת נכאים, כאשר עובדי המפעל הגיעו ליום עבודה, אשר החשיבו אותו ליומם האחרון במפעל הטקסטיל הוותיק. "סוגרים היום", אמר בכאב עובד המפעל אלי ימין, "הולכים הביתה, נגמר המפעל. אף אחד לא מוכן לסייע לבעלים למצוא פתרון, אין איך להמשיך את העבודה". רבים מהעובדים לא טרחו אפילו להתלבש כראוי ליד המכונות, חלקם בא בכפכפים כאילו הם בדרך לפיקניק. "אני אמנם עובד כאן מעט שנים אבל קשה לי לראות שהמפעל ייסגר" אמר עובד שמגיע אליו כל בוקר מהשטחים, "עכשיו אצטרך למצוא מעסיק אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלי ימין עובד במפעל נגב טקסטיל. אוגוסט 2013. רמי שני
עובד המפעל אלי ימין/רמי שני

על אף הפסימיות ששרתה ברחבי המפעל, נמצאו עובדים אשר האמינו כי יימצא פתרון שישמור על המפעל בחיים, כפי שאכן אירע. "אני עוד מאמין שביום ראשון אני ממשיך לעבוד בנגב טקסטיל. יש לי אמונה", סיפר מכיסא המלגזה שלו משה אוחיון שסירב לראות את הסוף. הוא ואשתו מפרנסים את משפחתם בת השבע נפשות כבר 16 שנים: "אני בן 61. אני חייב להאמין שנמשיך לעבוד כי בגילי אף אחד לא ייקח אותי לשום מקום. אז כן, אני מאמין".

אז לשמחת העובדים, והתעשייה הישראלית, נראה כי שעריו של המפעל, אשר שרד מאבקים נגד האשמות בזיהום סביבתי ואת פגיעות הרקטות מעזה, יישארו פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully