וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: תופעה נדירה - "תינוק עולה באש בלי סיבה"

ראהול בן השלושה חודשים הספיק בחייו הקצרים לעלות באש ארבע פעמים. הרופאים מעריכים כי הוא סובל מתופעה של בעירה אנושית ספונטנית. רק 200 מקרים דומים תועדו מאז המאה ה-18

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כשראהול התינוק עלה בלהבות בפעם הראשונה, כשהיה בן תשעה ימים בלבד, הניחו תושבי הכפר בהודו בו נולד כי אמו, רג'סווארי, "הציתה אותו בכוונה", סיפרה האם. היא ובני משפחתה נודו מהכפר, אך גרוע מכך – היא חזתה בבנה עולה בלהבות עוד שלוש פעמים.

לפי דיווחי כמה אתרי חדשות בהודו, התינוק בן השלושה חודשים נכנס ויוצא מבית החולים בשל הכוויות הקשות מהן הוא סובל והרופאים מחזיקים דלי מים ומטפים לצד מיטתו. ראהול סובל מתופעת בעירה אנושית ספונטנית (SHC), העריכו הרופאים. מנהל בית החולים בו הוא מאושפז סיפר כי מדובר במקרה "נדיר במיוחד". אלו הסובלים מ-SHC עלולים לעלות באש ללא שום גורם חיצוני הגורם להצתה, הסביר. "חקרנו ומצאנו כי ב-300 השנים האחרונות דווחו רק כ-200 מקרים כאלו". הפעם האחרונה בה דווח על מקרה דומה הייתה בשנת 2010 בארה"ב.

תופעה נדירה: תינוק עולה באש ללא סיבה. רויטרס
רבים מפקפקים בנוגע לעצם קיומה של התסמונת/רויטרס

רוב המקרים המתועדים של SHC מתבססים על עדויות ראייה או בחינת גופות שנמצאו שרופות כליל ללא סיבה ברורה. בחלק קטן מהמקרים הקורבן לבעירה שרד, או אף נצפה עולה בלהבות. מאחר ורוב המקרים אינם מתועדים, רבים מפקפקים בנוגע לעצם קיומה של התסמונת.

הוריו של ראהול ייאלצו כעת ללמוד כיצד לגדל את בנם באופן שימנע ממנו, ככל הניתן, להתלקח באש. "אנו צריכים ללמד אותם כיצד למנוע ממנו לצאת החוצה לשמש ואילו סוגי בגדים הוא יוכל ללבוש כשיגדל", הסביר מנהל בית החולים. עוד הוסיף כי עליו "להימנע מקרבתם של גפרורים, נפצים או כל דבר אחר שעלול לעלות באש".

הפעוטה ההודית שראשה לא הפסיק להתנפח שבה הביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully