וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בחר בצ'אק הייגל לתפקיד שר ההגנה

7.1.2013 / 20:26

נשיא ארצות הברית הכריז על הסנאטור הרפובליקני לשעבר כמועמד מטעמו לתפקיד, חרף ההתנגדות מצד הלובי היהודי. כמו כן, בחר ביועצו ג'ון ברנן לתפקיד ראש סוכנות הביון CIA

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בהתאם להערכות בשבועות האחרונים, הודיע הערב (שני) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי הוא מעוניין למנות את הסנאטור לשעבר צ'רלס (צ'אק) הייגל לתפקיד שר ההגנה. כמו כן, במסיבת עיתונאים בבית הלבן הודיע אובמה כי ג'ון ברנן, המשמש כיום כיועץ הנשיא ללוחמה בטרור, ימונה לתפקיד ראש סוכנות הביון המרכזית ה-CIA. אובמה הפציר בסנאט לאשר את המינויים בהקדם.

"צ'אק הייגל הוא המנהיג שהחיילים שלנו ראויים לו", אמר אובמה במסיבת העיתונאים, "הוא מבין שעוצמתה של ארצות הברית גדלה ככל שהיא עומדת לצד בנות בריתה וידידותיה". לדבריו, "צ'אק יודע שמלחמה אינה דבר שיש להקל בו ראש. הוא מבין ששליחת אמריקנים צעירים להילחם ולדמם בעפר ובבוץ, זה משהו שיש לעשות רק כשאין ברירה".

בשבועות האחרונים נמתחה ביקורת רבה על הבחירה הצפויה למנות את הייגל הרפובליקני לתפקיד שר ההגנה, בו מכהן כיום לאון פנטה, בין היתר עקב שורת התבטאויותיו נגד הלובי היהודי בארה"ב - איפא"ק ובשל עמדותיו המנוגדות למדיניות ישראל. כמו כן, התבטא בעבר הייגל נגד מדיניות הסנקציות נגד אירן.

אובמה מכריז על מינוי צ'אק הייגל (שמאל) וג'ון ברנן (ימין), ינואר 2013. AP
מימין: ברנן, אובמה והייגל, במהלך ההכרזה בוושינגטון הערב/AP

"המינוי של הייגל רע מאוד לאיפא"ק, כי הוא הבהיר בבירור בעבר מה הוא חושב על ההשפעה שלהם בוושינגטון", אמר לפני כשבוע גורם מדיני בכיר בישראל לוואלה! חדשות, "מבחינת ממשלת ישראל - זה בהחלט אומר שהם יצטרכו לעבוד קשה יותר בשביל גיבוי ותמיכה. לישראל יהיה קשה יותר לקבל הבנה אוטומטית למעשיה".

גם ברנן, שצפוי להחליף את דיוויד פטראוס שפרש מתפקידו בעקבות שערוריה סביב רומן שניהל, ספג ביקורת רבה במהלך 25 שנות פעילותו בסוכנות הביון. למעשה, דווח כי אובמה הציע לו לעמוד בראש הסוכנות כבר ב-2008, אך ברנן משך את מועמדותו לתפקיד - בין היתר בשל ביקורת שנמתחה עליו בשל קידום שיטות חקירה שנויות במחלוקת, בהן הטבעה במים (waterboarding). ברנן הכחיש את הטענות הללו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully