וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: לכדנו מל"ט אמריקני שסייר במפרץ הפרסי

משה-חי הגיגת

4.12.2012 / 9:50

מפקד חיל הים של משמרות המפכה אמר כי המל"ט הקטן, מתוצרת בואינג, חדר למרחב האווירי של ארצו ונלכד. "יש לנו עליונות מודיעינית על פני האויב", אמר. ארה"ב מכחישה

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה של אירן הודיע הבוקר (שלישי) כי חייליו יירטו ולכדו מטוס אמריקני ללא-טייס. לדבריו, המטוס סייר בשמי המפרץ הפרסי וחדר למרחב האווירי של אירן. בדיווח נטען כי מדובר במל"ט סקאן-איגל, המיוצר על ידי חברת בואינג. ואולם, גורם בצי האמריקני הכחיש בצהריים את הדיווח האירני.

סוכנויות הידיעות של אירן "פארס" ואירנ"א ציטטו את האדמירל עלי פדאבי, מפקד הצי של משמרות המהפכה, באומרו כי לכוחות האירניים יש עליונות מודיעיניים על פני כוחות האויב במפרץ". לפי הדיווח, המל"ט האמריקני ביצע משימות ריגול שונות בשמי המפרץ בימים האחרונים. האירנים טוענים כי המל"ט יורט, וככל הנראה הונחת ונתפס על ידי אנשי חיל הים.

לא נמסר כיצד המל"ט הונחת ולא דווח אם הוא התרסק או הונחת מרחוק. מדובר במל"ט קטן למשימות טקטיות, המשוגר ממנשא נייד, שניתן להתקינו גם על נושאת מטוסים. הוא מיוצר בעלות נמוכה, ומופעל גם על ידי צבאות זרים באירופה, בקנדה, באוסטרליה ובאמריקה הדרומית.

צפו במל"ט בשירות צבא אוסטרליה

אתמול דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי בחודשיים האחרונים סוכנויות הביון של ארצות הברית הגבירו את פעולות הריגול באירן, ובפרט באזור הכור הגרעיני בושהר, בשל פריקה פתאומית וחשודה של מוטות דלק מליבתו. לפי הדיווח, לפחות חלק מפעילות המעקב מתבצע בסיוע מל"טים.

ב-1 בנובמבר, אירן ניסתה ליירט מטוס אמריקני ללא-טייס שטס מעל מים בינלאומיים במפרץ הפרסי. משרד החוץ של אירן טען בשעתו כי המטוס האמריקני חדר למרחב האווירי שלה, ולכן הוזנקו לעברו שני מטוסי סוחוי 25. בהמשך טען המשרד כי המטוס האמריקני טס במתחם האווירי של הכור בבושהר. בפנגטון השיבו כי מל"ט אמריקני אכן ביצע פעולות מעקב באותו יום - אך לא באזור הכור בבושהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully