וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן נחת בישראל, הועבר להמשך אשפוז במרכז

כשבועיים לאחר שעבר השתלת כבד בבלארוס, הועבר היום ראש המוסד לשעבר לבית חולים במרכז הארץ. נמסר כי מצבו יציב. הוא עבר את הניתוח בעקבות מחלה ממארת שהתגלתה בגופו

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שעבר באחרונה ניתוח להשתלת כבד בבלארוס, נחת הערב (שבת) בישראל, ומצבו מוגדר יציב. כך דווח בחדשות ערוץ 2. עוד דווח כי הוא הועבר לאשפוז בבית חולים במרכז הארץ. לפני כשבועיים, עבר דגן ניתוח בבלארוס, ומאז מצבו השתפר. דבר הניתוח נודע לאחר שנשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, חשף אותו במסיבת עיתונאים. נשיא בלארוס אף טען כי דגן הגיע לניתוח בארצו לאחר שרופאים בארצות הברית, בגרמניה ובשבדיה סירבו לנתחו, בשל היותו ראש מוסד לשעבר, אך גורמים בישראל דחו את הטענות.

מאיר דגן נואם בכנס במרכז למורשת היהדות באוניברסיטת תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
מצבו יציב. דגן/דרור עינב

לאחר הניתוח הודה נשיא המדינה, שמעון פרס, ללוקשנקו. "אני מבקש להודות לך על הדרך שבה טיפלת באחד מהאזרחים הנפלאים של מדינת ישראל", אמר פרס בשיחה עם הנשיא הבלארוסי. "דגן הוא גיבור אמיתי, אשר נלחם בטרור ובאלימות והקדיש את חייו לביטחון המדינה. אנחנו מודים לך על כך שבלארוס מארחת אותו בהליך הרפואי הנדרש. זה מאוד משמעותי לכולנו ואנו רואים בכך אקט אנושי וידידותי כלפי ישראל".

נשיא בלארוס: "היה לי חשוב להיות מעורב בסיוע"

הנשיא לוקשנקו עדכן את הנשיא פרס כי הוא עוקב באופן אישי אחרי מצבו של דגן: "היה לי חשוב להיות מעורב בסיוע. אני ואתה נתפלל יחד להחלמתו המהירה." בסיום השיחה הוסיף פרס שכמי שנולד בבלארוס, הוא "נרגש מהמחווה ההומניטרית".

מקורבים לדגן בן ה-67 אישרו כי כבר לפני כמה חודשים לקה במחלה ממארת, והיה זקוק להשתלת כבד בדחיפות. לשם כך, לדבריהם, הוא טס לפני מספר שבועות לבית החולים "סלון קטרינג" שבניו יורק, אך שם או שלא נמצא עבורו כבד מתאים או שהתברר כי רשימת ההמתנה לניתוח ארוכה. בשובו לישראל הוא סיפר לכמה מחבריו כי מצבו חמור והשתמש במילה "הסתבכתי". עקב מחלתו, צמצם דגן את עבודתו כיועץ זמני בחברות ביטחון והיי-טק בישראל ובחו"ל.

לקריאה נוספת
פרס הודה לנשיא בלארוס: ”נרגש מהמחווה לדגן”
מאיר דגן עבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully