וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "אינני רוצה להגיע למצב של יוון"

בכינוס באוניברסיטת תל אביב טען יאיר לפיד כי עמדת מפלגת העבודה בתחום הכלכלי לא אחראית וקרא "לשלב נכון את היצירתיות והחדשנות של הקפיטליזם עם החמלה של הסוציאליזם"

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, השתתף הערב (ראשון) בשבוע הפוליטי באוניברסיטת תל אביב, ומתח ביוקרת על יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ'. "אני מעריך את יחימוביץ' אבל אני לא אדם מאוד שמאלי. אני רוצה לחיות במדינה שמצליחה לשלב נכון את היצירתיות והחדשנות של הקפיטליזם עם החמלה של הסוציאליזם. אינני רוצה להגיע למצב של יוון. העמדה שלה או יותר נכון של העבודה לא אחראית בעיניי. ככה לא מנהלים כלכלה", אמר לפיד.

לפיד התייחס גם לטקס יום הנכבה שיתקיים מחר באוניברסיטה ועורר סערה. "אני שמח שלא אפשרו לעשות את זה בתוך אולם. אוניברסיטה היא חלק ממערכת החינוך בישראל שהיא מערכת ציונית והיא לא צריכה לאפשר פה חגיגות של אנשים שחושבים שהקמת מדינת ישראל זה אסון. הקמת המדינה זה הנס הכי גדול שלנו ב-2,000 השנה האחרונות ואני לא מוכן שיתייחסו לזה כאסון במוסד שאני מממן בחלקו דרך המסים שלי. אני שמח מאוד שלא נותנים לחגוג את יום הנכבה בתוך אחד האולמות של האוניברסיטה".

יאיר לפיד נואם באונברסיטת ת"א ,מאי 2012. דרור עינב
"אני שמח מאוד שלא נותנים לחגוג את יום הנכבה בתוך אחד האולמות של האוניברסיטה"/דרור עינב

במהלך השבוע יגיעו פוליטיקאים נוספים ואישי ציבור מן הסיעות השונות למפגש עם הסטודנטים, ויערכו פאנלים בנושאים שונים. בין המשתתפים, נמנים יחימוביץ', המשנה לראש הממשלה שאול מופז, שר הביטחון אהוד ברק, השר משה (בוגי) יעלון, ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, חברי הכנסת ניצן הורוביץ ואבישי ברוורמן, ומשה פייגלין, שהתמודד על ראשות הליכוד.

ביום שישי נאם לפיד בפני משתתפי פורום פוליטי בכפר סבא והתייחס לממשלת האחדות. "נתניהו ומופז אמרו שבמסגרת ההסכם הקואליציוני הם ישנו את שיטת המשטר. הם צודקים ואני מברך אותם על כך, אך לא מאמין לרגע שהם יעשו את זה", אמר.

יאיר לפיד נואם באונברסיטת ת"א ,מאי 2012. דרור עינב
"ככה לא מנהלים כלכלה"/דרור עינב

"כשיש חוסר תיאום מוחלט בין הציבור לבין המערכת הפוליטית זה מסכן את הדמוקרטיה", הסביר לפיד. "בממשלה בצרפת יש 15 שרים, בשוויץ – שבעה. בישראל יש 36 שרים וסגני שרים על תקן שרים. זו לא שחיתות? שאול מופז מונה השבוע לשר ללא תיק. מה זה שר ללא תיק? הוא מקבל טובת הנאה עם לשכה, נהגים ותקציבים", הוא הוסיף. "יש קשר מובהק לזה שיש לכם שרים ללא תיק לבין בעל מקצוע שבא אליכם הביתה ואומר ' בואו נעשה את זה בלי חשבונית'. הרי אם הממשלה שלי מושחתת – למה שאני לא אהיה מושחת?".

לפיד אמר כי על הממשלה לחשוב על טובת הציבור, ולא על טובת שריה וציין כי הממשלה הנוכחית נכשלת בכך. הוא הציג כדוגמה את העובדה כי לישראל אין שר בריאות במשך שלוש שנים. "אפילו עכשיו, כשיש להם קואליציה של 94 ח"כים עדיין לא מונה שר בריאות. בממשלות הקודמות היו תשעה שרים ב-12 שנים. איך אפשר לתכנן ולנהל מערכת בריאות אם מתחלפים כל כך הרבה שרים? כנראה שזה לא מספיק חשוב להם".

עוד בנושא
לפיד תוקף: "ממשלה צריכה לדאוג לציבור ולא לשרים"
לפיד על ממשלת האחדות: אין דרך לשחוק או לייאש אותי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully