וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נחוש לשמור על האינטרסים של מעמד הביניים"

מקים מפלגת "יש עתיד" נשא דברים בכנס רבנים באטלנטה תחת הכותרת "ישראל: לאן מועדות פנינו?", אך התייחס גם לנושא הקמת ממשלת האחדות: "אנחנו כרגע מפלגת המרכז היחידה"

ספק 500

(צילום: באדיבות כנס רבנים קונסרבטיבים, עריכה: יותם בן-דוד)

מקים מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד נאם אמש (שלישי) בכנס רבנים של הקהילה הקונסרבטיבית באטלנטה שבארצות הברית. נאומו של לפיד מובא תחת הכותרת "ישראל: לאן מועדות פנינו?", אך הוא התייחס גם לממשלת האחדות החדשה שגובשה הלילה, ואמר כי מה שקורה כרגע הוא שהוא יוצא לקמפיין כדי לאחד את כל הכוחות השפויים בישראל. "המפה הפוליטית השתנתה, אנחנו כרגע מפלגת המרכז היחידה", ציין לפיד.

"אנחנו הנציגים היחידים של רוב עם ישראל המשתייך למעמד הביניים ואני נחוש שלא לאכזב אותם כי הם אוכזבו יותר מדי פעמים, ומישהו צריך לשמור על האינטרסים שלהם. אני מתכוון להיות האדם הזה", אמר לפיד בנאומו. לפיד הוסיף כי לא כל מה שקרה ביממה האחרונה שגוי . "קדימה חזרה להיות מה שתמיד הייתה – חלק מהליכוד", אמר לפיד, והוסיף בנימה צינית: "קדימה שבה הביתה וברצוני לנצל את ההזדמנות הזו כדי לברך אותם על האיחוד".

"בעוד 5 שנים - כולם יגויסו לצבא או לשירות לאומי"

לפיד התייחס בדבריו גם לסוגיית חוק טל, ואמר כי גם נתניהו וגם מופז אמרו שאחת הסיבות ליצירת הממשלה החדשה היא ליצור תחליף לחוק טל. "אם הם יעשו משהו שקשור לשירות לכל, אהיה הראשון לברך אותם על כך, אז זה עוד לא קרה", אמר לפיד. הוא הסביר את משנתו בנוגע לצורך בשירות לכל, ואמר כי לא כולם צריכים לשרת בצבא, אבל צריך שישרתו או בצבא או בשירות לאומי מסוג כלשהו. "בנושא זה, אנחנו הצענו לרוקן את הישיבות האורתודוקסיות מאלה שמתחבאים שם רק כדי לא לשרת", הסביר. "נוציא את האנשים האלה מישיבות ובעוד חמש שנים כולם יגויסו, או לצבא או לשירות לאומי".

בנוגע לסוגיה הביטחונית, הוסיף לפיד: "אני סבור שהטרגדיה של הסכסוך הישראלי פלסטיני היא שכל אדם שפוי בישראל יודע בדיוק כיצד זה הולך להסתיים. נתניהו קרא כבר שלוש פעמים לפתרון שתי המדינות. לכולם יש שמות שונים לאותה תוצאה, אבל מה שאנחנו לא יודעים זה כמה זמן יעבור עד שזה יקרה וכמה דם יישפך. כל ממשלה אחראית צריכה לדאוג לכך שכמה שפחות זמן יעבור וכמה שפחות דם יישפך". לדבריו, ישראל אינה אשמה בכך שאין שלום, והפלסטינים עשו טעויות קשות. עם זאת, הבהיר כי הוא סבור שיש לשוב למשא ומתן.

מוקדם יותר אתמול, התבטא לפיד בתגובה להודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר קדימה, שאול מופז, על הקמת ממשלת האחדות, וכינה את המהלך "פוליטיקה ישנה ומכוערת". לדבריו, מדובר ב"פוליטיקה של כסאות במקום של עקרונות, של ג'ובים במקום של טובת הציבור, של אינטרסים של הקבוצה במקום של המדינה כולה. הם חושבים שעכשיו הם ימשכו זמן ואנחנו נשכח, אבל הם טועים. הברית הפוליטית המגעילה הזו תקבור תחתיה את כל משתתפיה".

מאוחר יותר, הוא שיגר מסר לפעיליו, וציין כי הוא יודע שהם מאוכזבים מהמהלך, אך הוא הבין שמדובר בהזדמנות חייה של מפלגתו. "מבלי שהבינו מה עשו, הפכו אותנו מופז ונתניהו לאלטרנטיבה היחידה של המרכז השפוי", ציין לפיד. "קדימה חזרה להיות מה שתמיד היתה - חלק מהליכוד. העבודה ומרצ ניצבים משמאל. 28 מנדטים התפנו היום במרכז המפה הפוליטית. הם יכולים להיות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully