וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות: 60 ימי מאסר לשני חיילי גבעתי

19.4.2012 / 5:20

בית הדין הצבאי גזר עונשים מופחתים על שני לוחמי חטיבת גבעתי שהתעללו בחיילים בעקבות הסדר טיעון. כמו כן השניים יורדו לדרגת טוראי ויבצעו שלושים ימי עבודות רס"ר

שני לוחמי חטיבת גבעתי, שהיו מעורבים בפרשיית ההתעללות ביחידה, הגיעו אתמול (רביעי) להסדר טיעון עם התביעה הצבאית, במסגרתו נמחקו סעיפי התעללות בנסיבות מחמירות והומרו לסעיפי התנהגות שאינה הולמת ורק במקרה אחד נרשם סעיף התעללות.

סנגורו של אחד הנאשמים, עורך הדין בני קוזניץ, ביקש מהרכב השופטים להתחשב בלוחם ואמר "במסגרת החקירה אותר סרטון במכשירו הסלולרי שצולם לפני כשנה וחצי בזמן שהתקבל לפלוגה והוא בעצמו הוכה. הוא לא הביא את החינוך הזה מהבית, אלא למד אותו בגדוד ולכן אמר שעד לפתיחת החקירה לא ידע שזה לא בסדר". הלוחם, עמד על דוכן הנאשמים ואמר "אני מצטער על מה שקרה ומשלים עם העונש שלי. אני מקווה להמשיך הלאה".

הרכב השופטים בראשות סא"ל נועה זומר, קיבל את הסדר הטיעון, הרשיע את שני הלוחמים וגזר עליהם 60 ימי מאסר בפועל בחופף לימי המאסר שריצו עד כה, 30 ימי עבודות רס"ר במסגרת השירות הצבאי, ארבעה חודשי מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי ורישום פלילי מופחת שימחק בעוד חמש שנים. מכתב האישום המתוקן עולה כי התביעה הצבאית הסכימה לכתוב כי הלוחמים שהוכו, ביצעו דברים אסורים במסגרת הפלוגה ועל כן קיבלו כעונש מכות.

יצוין, כי עד כה שלושה חיילים הגיעו להסדר טיעון ונשפטו לעונשים מופחתים. שני לוחמים נמצאים במשא ומתן מתקדם להסדר טיעון וארבעה לוחמים נוספים ינהלו כפי הנראה משפט בשל חוסר הסכמה על הסדר הטיעון שהציעה להם הפרקליטות הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully