וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי הרקטות נמשך בלילה; 200 אלף תלמידים בבתים

רמי שני

16.3.2012 / 8:03

רקטת קסאם שוגרה הלילה לעבר המועצה האזורית אשכול, ובתגובה צה"ל תקף ברצועת עזה. הלימודים בדרום יושבתו גם היום. הג'האד האיסלמי: "גם בהפסקת אש - נמשיך להגיב לכל מתקפה"

ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך אל תוך הלילה. לפנות בוקר (שישי) שוגרה רקטת קסאם מרצועת עזה לעבר ישראל, והתפוצצה בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. אמש, יירטה מערכת כיפת ברזל רקטת גראד ששוגרה לעבר אשדוד.

בשל המשך הירי, כ-200 אלף תלמידים יישארו גם היום בבתים ולא ילכו לבתי הספר. בין היתר, לא יתקיימו לימודים בבאר שבע, באשדוד, באשקלון, בקריית גת, בגדרה, באופקים ובגן יבנה. יתכנו השבתות מקומיות בכמה מועצות מקומיות, וההורים נקראים ליצור קשר עם ההנהלה או עם ועד ההורים.

בקריית מלאכי ובנתיבות יתקיימו היום לימודים כרגיל, וכך גם באוניברסיטת בן גוריון. עם זאת, מבחנים שנקבעו להיום יידחו למועד אחר, והסטודנטים באוניברסיטה מתבקשים לברר את מועד הבחינות באופן אישי.

מערכת כיפת ברזל. דרור עינב
ראשי הרשויות לא לוקחים סיכון. מערכת כיפת ברזל ליד אשקלון/דרור עינב

בצה"ל מעריכים כי שיגורי הרקטות מאז יום שלישי, אז הוכרזה הפסקת האש בין ישראל לפלסטינים, בוצעו על ידי "חוליות סוררות" בתוך הג'יהאד האיסלמי. זאת, בניגוד להחלטת בכירי הארגון בלחץ מצרים, להפסיק את הירי לעבר ישראל.

בכיר הארגון, אחמד אל מודלל, מסר היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ארגונו, אשר איבד לוחמים רבים במתקפות על עזה, הסכים להפסקת האש רק לאחר שהמתווכים המצרים הבטיחו כי ישראל תפסיק להתנקש בחבריו. "אנחנו לא סומכים על הכובש, אבל אנחנו סומכים על עמידתנו האיתנה והתנגדותנו", אמר מודלל, והוסיף כי "לא נוכל לשתוק במהלך אלימות נגד פלסטינים. כוחות ההתנגדות מוכנים להגיב לכל מתקפה ישראלית".

ההחלטה להשבית את הלימודים מנוגדת להמלצת פיקוד העורף

אתמול ירו פלסטינים כמה רקטות מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה שנורתה לאזור אשדוד יורטה בשמי העיר, ורקטה נוספת יורטה מעל באר שבע. בסך הכל, נורו אמש חמש רקטות לעבר ישראל. בכל המקרים, לא נגרם נזק.

בינתיים, צה"ל מגיב תגובה מדודה לירי המתחדש. חיל האוויר תקף אמש יעדים בצפון רצועת עזה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי מסוקי קרב פתחו בירי מקלעים לעבר שטחים חקלאיים באזור שייח עג'לין, דרומית-מערבית לעיר עזה. במקביל, דווח כי ספינות של חיל הים הפציצו יעדים בחופי הרצועה. לא דווח על נפגעים בשני המקרים.

החלטתם של ראשי הרשויות בדרום, שלא לקחת סיכון ולהותיר את התלמידים בבתים, התקבלה בניגוד להמלצת פיקוד העורף, שקרא לקיים את שגרת הלימודים והחיים ככל שניתן. בפיקוד העורף אמרו אתמול כי בתום הערכת מצב, יצאה המלצה לאפשר לימודים בכלל בתי הספר בדרום, אך הבהירו כי לכל רשות יש סמכות להחמיר בהנחיות. עם זאת, גורמים בפיקוד ציינו כי "ראש עיר לא יכול להקל בנסיבות אחרות את המלצות הפיקוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully