וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק לפיד 2" אושר טרומית: חובה לחשוף תרומות

פנחס וולף

29.2.2012 / 17:30

אושר בכנסת טרומית "חוק לפיד 2" ואחד מיוזמי החוק, חבר הכנסת יריב לוין פנה ללפיד: "מר לפיד, אל תחכה לחוק. תנהג בהגינות ציבורית ותאמר לציבור כולו מאיפה הכסף"

הכנסת נגד יאיר לפיד: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית ברוב של 33 תומכים מול 18 מתנגדים את מה שמכונה "חוק לפיד 2". הצעת החוק של חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד) ועתניאל שנלר (קדימה) קובעת כי מי שהביע את רצונו להתמודד לכנסת יחויב להירשם כמפלגה אצל רשם המפלגות ולעמוד בכל הדרישות ממפלגות בישראל, כולל חובה לחשוף את כל תרומותיו ומקורותיהם. ההצעה קובעת כי על כל שבוע של איחור ברישום המפלגה, מי שהכריז על עצמו כמתמודד ייקנס ב-150 אלף שקלים.

"נשמעות טענות שיש כאן חוק פרסונלי שמכוון ליאיר לפיד", אמר ח"כ לוין. "אני פונה אליו ואומר לו: מר לפיד, אל תחכה לחוק. תנהג בהגינות ציבורית ותאמר לציבור כולו מאיפה הכסף", אמר לוין והוסיף כי "אין מסלול מיוחד לך ומסלול לאחרים שנדרשים לשקיפות מלאה. כולם שווים בפני החוק ובפני הציבור. גלה לציבור מאיפה הכסף, אל תפחד. תחסוך מכולם את בדל הספק שלא מדובר רק בעניין פרסונלי".

דב חנין: "כנסת ישראל תמשיך להיות מועדון סגור"

לוין הסביר כי כללי רישום מפלגות נקבעו כדי להבטיח התמודדות שוויונית ושקופה, ובמטרה למנוע מבעלי הון להזרים סכומי כסף גדולים להרצת "רשימות עושי דברם לכנסת". לדבריו, "זה מסוכן בכל משטר דמוקרטי ולכן נקבעו שורת כללים. החקיקה הקיימת לא צפתה מצב שבו מי שאיננו מאוגד כמפלגה ולא מצטרף כמפלגה קיימת יחל בקמפיין ויגייס תרומות מגורמים שאיש אינו יודע מי הם וינהל קמפיין בחירות שלם. את הפרצה הזאת אנחנו מציעים לסתום בהצעת החוק", אמר.

לעומת לוין, חבר כנסת דב חנין (חד"ש) תקף את הצעת החוק ואמר כי "לא חשבתי שנגיע לימים שנצטרך להגן על הזכות להיבחר". עוד אמר חנין כי "הצעת החוק הולכת צעד דרמטי בכיוון של יצירת ניכור בין האזרחים לכנסת. אני מצטער מאוד שהממשלה לא מילאה את תפקידה ולא שמה מחסום להצעה שפוגעת ביכולות של אנשים לומר: אני רוצה להתמודד לכנסת". חנין העיר בציניות כי "הצעת החוק צריכה להיות אם כבר בסגנון אחר: מי שנחשד ברצון להתמודד דינו מאסר. כך נרתיע אנשים בצורה אפקטיבית ומועדון הסגור של כנסת ישראל ימשיך להתנהל במנותק מהעם".

עוד על כניסת לפיד לפוליטיקה:
יאיר לפיד מבהיר: "אין סיכוי שאצטרף לקדימה"
יאיר לפיד לח"כים: "מה מפחיד אתכם כל כך?"
סקרים: לפיד וישראל ביתנו ממריאים, קדימה מתרסקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully