וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרב להפסיד? פייגלין טוען לזיופים בפריימריז

פנחס וולף

3.2.2012 / 5:20

משה פייגלין, שהפסיד לנתניהו בבחירות לראשות הליכוד, דורש לקיים ספירה חוזרת של הקולות, אחרי שמשקיפים מטעמו טענו ל"העלמת" קולות. הליכוד: "כשנקבל ערעור, נדון בו"

במטהו של משה פייגלין מסרבים לקבל את ההפסד בבחירות לראשות הליכוד, ואנשיו התלוננו אמש (חמישי) על זיופים, לכאורה, בתוצאות הפריימריז שנערכו שלשום וטעויות בספירת הקולות.

לפי הפרסומים הרשמיים של הליכוד, בבית שמש זכה פייגלין ב-126 קולות לעומת 77 בלבד לנתניהו. לטענת המשקיף שהציב פייגלין בקלפי, נספרו לו 289 קולות לעומת 114 לנתניהו. לטענת אנשי פייגלין, בבית שאן היה המצב חמור עוד יותר: בעוד שהליכוד הודיע על 1,074 מצביעים שבאו לקלפי הליכוד בעיר (1,030 מתוכם לנתניהו ו-44 לפייגלין), במטה פייגלין טוענים כי בעיר רשומים 834 בעלי בחירה בלבד, ומתוכם הצביעו 550 בני אדם ביום הבחירות.

מטה הבחירות של פייגלין שלח מכתב ליו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט בדימוס יהושע גרוס, בדרישה לקבל את פירוט ההצבעה בכל אחת מ-500 הקלפיות שפעלו ביום הפריימריז.

לפי הנתונים הסופיים, נתניהו זכה ל-77 אחוזים מקולות הבוחרים, לעומת 23 אחוזים בלבד לפייגלין, בדומה לפריימריז הקודמים, ב-2007. במהלך הספירה התברר ש-8,000 קולות לא הגיעו בטעות לוועדת הבחירות, אלא נשלחו לסריקה לחברה חיצונית, יחד עם טפסי ההצבעה למרכז הליכוד ולמועצות הסניפים. רק אתמול אחר הצהרים מוינו ונספרו אותם קולות, ופורסמו התוצאות הסופיות.

הליכוד: התוצאות מכל הקלפיות יפורסמו בהקדם

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "בהתאם לחוקת הליכוד, ערעורים על תוצאות הבחירות לכהונת יו"ר הליכוד יוגשו לוועדת הפיקוח, בראשות כבוד השופט המחוזי בדימוס ניסים ישעיה, אשר ידון בהם. מבדיקה שערכנו, טרם הוגש ערעור, וכשיוגש ידונו בו".

באשר לבקשה לקבל מידע על תוצאות ההצבעה בכל קלפי, נמסר: "בבחירות ליו"ר הליכוד היו מאות קלפיות בכל רחבי הארץ. בליכוד שוקדים על הקלדת נתוני ההצבעה שנערכו בכל אחת מהקלפיות. ועדת הבחירות תפרסם אותם בהקדם באתר הליכוד".

עוד בנושא
8,000 קולות בפריימריז לא נספרו בטעות
למרות הלחץ: ניצחון בפער גדול לנתניהו
פרשנות: כאב הראש של נתניהו רק החל

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully