וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הקפאת משימת המשקיפים תעודד החמושים"

משטרו של אסד הגיב להחלטת הליגה הערבית להקפיא פעילות המשקיפים נוכח התגברות האלימות והודיע כי "לצעד תהיה השפעה שלילית והוא יוסיף ללחצים למען התערבות זרה"

המשטר בסוריה הודיע הערב (שבת) כי החלטת הליגה הערבית להקפיא את משימת המשקיפים במדינה היא ניסיון להשפיע על מועצת הביטחון של האו"ם ולהגביר הלחץ בקריאה להתערבות זרה בנעשה במדינה. במבזק בטלוויזיה הסורית דווח כי "לצעד תהיה השפעה שלילית והוא יוסיף ללחצים למען התערבות זרה במדינה, והגברת הפעילות מצד קבוצות חמושות. סוריה עדיין מחויבת להצלחת משלחת המשקיפים ולהגנה עליהם", נאמר במבזק הסורי. "סוריה מצרה על ההחלטה והיא מופתעת ממנה, לאחר שהליגה ביקשה להאריך את משימת המשקיפים בחודש נוסף".

שרי החוץ של הליגה הערבית צפויים להיפגש בעוד כשבוע כדי להכריע אם להורות למשקיפים לעזוב את סוריה בשל התגברות האלימות במדינה. גורם בליגה אמר הערב (שבת) לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפגישה תיערך לאחר שמזכ"ל הליגה נביל אל ערבי ייפגש עם חברי מועצת הביטחון של האו"ם במהלך השבוע הקרוב. עוד ציין הגורם, כי לאל ערבי שמורה הזכות להסיג את המשקיפים מסוריה - אם יחליט כי חייהם בסכנה, או כי אין ביכולתם לבצע את משימתם.

"מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי קיים התייעצויות עם כמה משרי החוץ הערבים והחליט להפסיק את משימת המשקיפים של הליגה הערבית בסוריה באופן מיידי ועד שהנושא יובא בפני מועצת הליגה הערבית", נמסר הערב בהודעה רשמית מטעם הליגה. על פי מקור בליגה, למרות הקפאת עבודתם, נכון לעתה המשקיפים יישארו בסוריה. ראש חדר המבצעים של המשלחת, עדנאן חדיר, אמר מוקדם יותר, על רקע הקצנת המהומות, כי הליגה תנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את שלום המשקיפים.

בתוך כך, 17 גופות בני אדם אשר היו עצורים על ידי כוחות הביטחון הסוריים הושלכו היום ברחובות העיר חמה, במה שנראה כאזהרה למפגינים בעיר, שסובלים מהתקפות הצבא בחמשת החודשים האחרונים. "הם הוצאו להורג, לרוב עם כדור אחד בראש", אמר לרויטרס אבו אל וואליד, פעיל אופוזיציה בעיר, "שלשלאות ברזל שכבלו את רגליהם הושארו על הגופות כדי לשלוח מסר לעם שעליו להפסיק להפגין". פעיל אחר אמר כי הגופות הושלכו בחמש שכונות שונות בעיר, כשידיהן קשורות.

עוד בנושא
הליגה הערבית הקפיאה את עבודת המשקיפים בסוריה
חמאס תומך בחשאי בהתקוממות נגד אסד
סוריה: הצבא מפציץ במרכזי הערים, 84 נהרגו היום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully