וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד תקף את מנהיגי טורקיה: חולמים להקים אימפריה

ניר יהב

26.11.2011 / 14:33

"יש כאלה שחלום האימפריה העות'מאנית עודנו חי אצלם, למרות שהם יודעים שלא יוכלו להשיג את מה שהם חולמים", אמר אסד על טורקיה, שניצבת לצד שאר מדינות העולם הקוראות להדיחו

על רקע הקריאות באנקרה להדחתו, תקף היום (שבת) נשיא סוריה, בשאר אסד, את טורקיה. במפגש שקיים עם קבוצה מתומכיו, שצוטט באתר החדשות "ערבי פרס", עקץ אסד את טורקיה באמרו כי "יש כאלה שחלום האימפריה העות'מאנית עודנו חי אצלם, למרות שהם יודעים שלא יוכלו להשיג את מה שהם חולמים. הם מנסים כעת לנצל כמה מפלגות שנושאות סיסמאות דתיות כדי להגדיל את השפעתם בעולם הערבי".

בדבריו התנבא אסד ואמר כי מדינות ערביות רבות, שכעת תוקפות את דמשק, עוד יבואו להתנצל בפניה: "אני משוכנע שאחינו הערבים שנוקטים כלפינו יחס עוין – עוד נראה אותם בדמשק באים להתנצל על מה שעשו אחרי פרוץ המשבר במדינה". אסד נשאל מה דעתו על עמדת מדינות ערב כלפי סוריה: "זה לא חדש לנו", ענה. הנשיא אסד שב וטען כי "קבוצות טרור חמושות" פועלות בערי סוריה ומבהילות את האזרחים. "חלקם, אנשי האחים המוסלמים, חלקם מהפלג הווהבי (פלג איסלמי קיצוני, נ.י) וחלק אחר הם עבריינים שהוטלו עליהם עונשי הוצאה להורג או מאסר עולם", פירט.

אסד חגג את חג הקורבן - ההרג בחומס נמשך. רויטרס
"הם מנסים כעת לנצל כמה מפלגות שנושאות סיסמאות דתיות כדי להגדיל את השפעתם בעולם הערבי". בשאר אסד/רויטרס

בתוך כך, העימותים בין מתנגדי משטרו של אסד לבין כוחות הביטחון הסוריים נמשכו גם במהלך סוף השבוע וגבו את חייהם של 42 אזרחים. אתמול נהרגו 33 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה, והיום נהרגו תשעה בני אדם נוספים, רובם בדיר א-זור.

אתמול בערב הסתיים האולטימטום שהציבה הליגה הערבית לסוריה, בדרישה להכניס משקיפים לשטח המדינה. במידה והאולטימטום לא ייענה – מדינות ערב צפויות להטיל סנקציות כלכליות נגד סוריה. שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, אמר אתמול כי "טורקיה מוכנה לפעול בתיאום עם הליגה הערבית, אם סוריה לא תראה רצון טוב לכך שהיא מוכנה להפסיק את הפעולות האלימות נגד מתנגדי המשטר". דאווט אולו ציין כי הליגה הערבית צפויה להתכנס מחר על מנת לדון בסנקציות שיוטלו על סוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. דאווט אולו אף ציין כי הוא מוכן להשתתף בפגישה הבאה של הליגה הערבית, שבה יידונו הצעדים הבאים נגד דמשק.

לצד כל זאת, אתמול אירעה תקרית חריגה בבסיס חיל האוויר הסורי: צבא סוריה הודיע כי עשרה חיילים, בהם שישה טייסים, נהרגו אחר הצהריים בתקיפה של "קבוצת טרור" בבסיס של חיל האוויר הנמצא בין חומס לתדמור. בהודעה מטעם המפקדה הכללית של הצבא, נמסר כי קבוצת טרור חמושה "ביצעה פעולת חיסול" שהובילה להריגתם של שישה טייסים, קצין ושלושה חיילים. הצבא האשים "גורמים זרים" בסיוע "לפעולות הטרור" הללו, ש"מטרתן להחליש את כוחנו הצבאי".

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
סוריה: 10 נהרגו ב”מתקפת טרור” על בסיס חיל האוויר
סוריה מקבלת גב מרוסיה: ”לא להטלת סנקציות”
מדינות ערב לאסד: הכנס משקיפים או שנטיל סנקציות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully