וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מועמד השמאל נגד סרקוזי - פרנסואה הולנד

הולנד ניצח את מרטין אוברי בסיבוב השני בפריימריז של המפלגה הסוציאליסטית. הסקרים צופים להולנד, שמאלן מתון, ניצחון גם בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, מול הנשיא המכהן שמעמדו בשפל

נקבעה זהותו של האיש שיתמודד בשנה הבאה על נשיאות צרפת מול הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי - יהיה זה פרנסואה הולנד, יו"ר המפלגה הסוציאליסטית לשעבר, שגבר אמש (ראשון) בסיבוב השני בפריימריז במפלגה על יו"ר המפלגה הנוכחית, מרטין אוברי. יש לציין כי רוב הסקרים מהשנה האחרונה מנבאים כי כל מועמד שהוא מהשמאל, כולל הולנד", צפוי לנצח את סרקוזי, ששיעור התמיכה בו נמצא בשפל מתמשך. סרקוזי ככל הנראה צפוי בכל מקרה להתמודד על כהונה נוספת מטעם מפלגת הימין, אם כי טרם הודיע על כך רשמית.

הולנד שזכה ב-56% מקולות הבוחרים, גבר על אוברי שקיבלה את תמיכתם של 44% בלבד וינסה להחזיר את הסוציאליסטים לארמון האליזה, לראשונה מזה 17 שנה. עם בחירתו אמר הולנד כי המשימה שמחכה לו "עצומה ורצינית". "יהיה עליי להגשים את שאיפות אזרחי צרפת, להם נמאס ממדיניותו של ניקולא סרקוזי", אמר. אוברי, מצדה, הבטיחה לעמוד לצדו של הולנד. "אשקיע את כל כוחי כדי להבטיח שהוא יהיה הנשיא הבא של צרפת, שבעה חודשים מעכשיו", הבהירה.

המועמד פרנסואה הולנד מצביע בבחירות הפריימריז למועמדות המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות, העיר טול, דרום-מערב צרפת, 16 באוקטובר 2011. רויטרס
הולנד מצביע בקלפי בעיר טול/רויטרס

הייתה זו הפעם הראשונה בתולדות צרפת בה ערכה מפלגה בחירות פריימריז בסגנון אמריקאי, בהן יכול להצביע כל אזרח המשלם מס בסך אירו אחד וחותם על הצהרה לפיה הוא תומך בערכי המפלגה. בסיבוב הראשון לפני שבוע, בו הצביעו 2.7 מיליון בני אדם. היה הפער בין הולנד לאוברי 9% בלבד (39% מול 30%), אולם מאז, הודיעו כל ארבעת המועמדים שנשרו בסיבוב הראשון (ובהם גם גרושתו של הולנד, סגולן רויאל), כי הם קוראים לתומכיהם להצביע להולנד בסיבוב השני - ולא הותירו לאוברי כל סיכוי.

הולנד, בן 57, הוא פוליטיקאי חסר ניסיון יחסית לאוברי, שכבר כיהנה בעבר כשרה וכראש העיר ליל. בעמדותיו הפוליטיות הוא נוטה יחסית למרכז ולשמאל המתון, לעומת אוברי שחידדה במהלך הקמפיין את עמדותיה השמאלניות יותר.

המועמדת מרטין אוברי מצביעה בבחירות הפריימריז למועמדות המפלגה הסוציאליסטית לנשיאות, העיר ליל, צפון צרפת, 16 באוקטובר 2011. רויטרס
אוברי מצביעה בקלפי בעיר ליל/רויטרס

למעשה הן הולנד והן אוברי חבים את הצלחתם בפריימריז לפרישתו בטרם עת של המועמד שנחשב לבעל סיכוים מצויינים להביס את שניהם - דומיניק שטראוס-קאהן, שהקריירה הפוליטית שלו חוסלה בעקבות תלונות האונס נגדו בניו יורק ובצרפת. הוא לא הואשם לבסוף באף אחד מהמקרים, אך בינתיים נחשפו פרטים מביכים רבים על אורח חייו ויחסו לנשים, והיום אף נחשפה פרשה נוספת - הקושרת אותו לרשת זנות בצפון צרפת.

הבחירות בצרפת - כותרות אחרונות:
היום: טענה חדשה נגד שטראוס-קאהן: קשור לרשת זנות
7 חודשים לבחירות, מכה לסרקוזי: רוב לשמאל בסנאט
אחרי השחרור: שטראוס-קאהן חוזר למירוץ לנשיאות?

(עדכון ראשון: 22:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully