וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי מניעה הוצאו לרופאים המתמחים המתפטרים

אריאל נוי

12.10.2011 / 10:03

בתום דיון בבית הדין הארצי לעבודה, הוחלט כי למכתבי ההתפטרות של הרופאים המתמחים אין תוקף. הרופאים המתפטרים חויבו לחזור לעבודה, ונקבע כי הם התפטרו באופן קולקטיבי

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים החליט להוציא הבוקר (רביעי) צווי מניעה לרופאים המתמחים שהתפטרו וקבע שלמכתבי ההתפטרות אין תוקף מכיוון שהם בוצעו בצורה קולקטיבית. בשל כך חויבו המתפטרים לשוב לעבודתם. ממשרד האוצר נמסר בעקבות החלטת בית הדין כי "למרות הפסיקה, בכוונת המדינה להמשיך ולעשות ככל הנדרש על מנת להמשיך ולמצוא פתרונות נוספים לטובת מערכת הבריאות בישראל".

התפטרות הרופאים המתמחים - כותרות אחרונות

רמב"ם על סף קריסה: "אנחנו במשבר עמוק ביותר"
המומחים אחרי משמרת לילה: "לא נחזיק מעמד"
היום שאחרי: הכירו את הרופאים המתמחים שהתפטרו

70 מתמחים לא הגיעו לעבודתם בבית חולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
קריסה בבתי החולים/ערן גילווארג

שופטי בית הדין קבעו בהחלטתם כי "משהגענו למסקנה כי המדובר בהתפטרות קולקטיבית שאינה לגיטימית במישור הקיבוצי, הרי שהתפטרות זו אינה תקפה וממשיכים להתקיים יחסי עובד ומעביד, בין הרופאים המתמחים לבין בתי החולים בהם הם מועסקים, כל אחד מהרופאים בבית החולים בו הוא עובד. אשר על כן מכתבי ההתפטרות בטלים ומבוטלים".

עוד נכתב בהחלטת שופטי בית הדין הארצי לעבודה כי "נוכח המשך קיומם של יחסי עובד-מעביד, ומשלא פסקו ומשלא בוטלו יחסים אלה, על כלל הרופאים במערכת הבריאות, לרבות הרופאים המתמחים החתומים על מתכבי ההתפטרות והרופאים המתמחים אשר מימשו את הודעת ההתפטרות להתייצב לעבודה היום ולהמשיך בעבודתם כסדרה וכהלכתה".

הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין, הדגיש בתגובה להחלטת בית הדין כי כל הפתרונות שהועלו בפני המומחים במסגרת הפגישות שנערכו עד כה עומדים בתוקפם. לוין קרא לרופאים המתמחים לשוב לדיאלוג יחד עם ההסתדרות הרפואית.

מאז שחלק מהרופאים המתמחים החליטו לממש את התפטרותם, דיווחו מנהלי בתי חולים באזור המרכז ובצפון על קריסה במחלקות. מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, פרופ' רפי ביאר, אמר אתמול כי המרכז הרפואי שרוי במשבר העמוק ביותר בתולדותיו.

בכנס של ארגון רופאי בתי החולים (ארב"ל) המייצג כ-2,000 רופאים שהתקיים ברמב"ם קרא פרופ' ביאר לרופאים המתמחים שהתפטרו לשוב לעבודה. הוא סיפר כי הפערים בין האוצר למתמחים הצטמצמו במהלך הדיונים בטרם הסתיים הדיון ללא תוצאות ואף הוסיף כי ראש הממשלה ומשרד האוצר הניחו "הצעות טובות" לרופאים המתמחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully