וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעייתו של אנואר סאדאת: בעלי טעה במינוי מובארק

ניר יהב

6.10.2011 / 9:10

בראיון לציון 30 שנה לרצח בעלה, הדגישה ג'יהאן סאדאת כי לעם במצרים הייתה תחושה ששלטון מובארק יעבור טלטלה. "מוסד הנשיאות עמד ללא מנהיג שיהיה מסוגל להתמודד עם המשברים"

"בעלי, אנואר סאדאת, עשה טעות קשה כשבחר בחוסני מובארק להחליפו בבוא העת" – כך אמרה הבוקר (חמישי) ג'יהאן סאדאת, רעייתו של נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת שנרצח בדיוק לפני 30 שנה. בראיון שהעניקה לערוץ טלוויזיה מצרי לציון 30 שנה לרצח אמרה: "מובארק לא הצליח למלא את החלל שהשאיר אחריו סאדאת במצרים. מוסד הנשיאות עמד ללא מנהיג דגול ומנוסה שיהיה מסוגל להתמודד באומץ ובחוכמה עם המשברים".

עוד על המתרחש במצרים:

מצרים: בכירים אמריקאים נפגשו עם האחים המוסלמים
סקר במצרים: שליש מהציבור תומך באחים המוסלמים
7 שנות מאסר לשר ההסברה המצרי בגין בזבוז כספים

ג'יהאן סאדאת המשיכה לתקוף את מובארק, שהודח מתפקידו לפני כשמונה חודשים וכעת עומד לדין בגין מתן הוראה להרוג מפגינים וביצוע מעשי שחיתות: "לעם המצרי הייתה תחושה שדבר כזה (מהפכה – נ.י) יכול לקרות. היו סיבות רבות לכך: מובארק שלט כל כך הרבה זמן במצרים, יוקר מחיה, זיוף הבחירות לפרלמנט, שחיתות שלטונית והעברת השלטון בירושה".

למרות הדברים הקשים שהטיחה במובארק, ג'יהאן סאדאת חלקה גם מחמאות למי שהחליף את בעלה בתפקיד: "איננו מתכחשים לכך שמובארק הצליח להגן על מצרים מפני דברים רבים. הוא הצליח להימנע ממלחמות עם מדינות אחרות ולא נקלע לבעיות עם מדינות. יחד עם זאת, מובארק לא היה קשור לבני עמו, וזה ההבדל העיקרי בינו לבין סאדאת, שחש כל הזמן את הדופק של הרחוב והתקרב אליו".

בהתייחסה למועמדים הפוטנציאליים לנשיאות אמרה כי למזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, "יש ניסיון אך הוא מבוגר מדי" ואילו מועמד 'האחים המוסלמים' עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח "הוא אדם מכובד למרות השתייכותו ל'אחים המוסלמים'". לסיכום אמרה: "אנחנו לא רוצים את נאסר, לא את סאדאת ולא את מובארק. אנו רוצים חירות וחוקה שתהיה בעד העם המצרי בלבד".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully