וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המשבר עם ישראל: ארדואן מבקר במצרים

ניר יהב

12.9.2011 / 8:40

ראש ממשלת טורקיה צפוי לגבש ציר אסטרטגי חדש עם מצרים, במסגרתו יחתום על הסכמים לשיתוף פעולה בנושאי סחר וצבא. בניגוד לדיווחים, בטורקיה מבהירים כי ארדואן לא יבקר ברצועת עזה

על רקע המתיחות בין ישראל למצרים ובין ישראל לטורקיה, צפוי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, להגיע היום (שני) לביקור במצרים. ארדואן צפוי לגבש ציר אסטרטגי חדש עם מצרים, במסגרתו יחתום על הסכמים לשיתוף פעולה בנושאי סחר וצבא. הוא ייפגש עם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ועם ראש הממשלה, עיסאם שרף.

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
”IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל”
נשיא טורקיה: ישראל כפוית טובה ומהווה נטל
גורם ביטחוני: ”טורקיה לא יכולה לעשות כרצונה”

בנוסף דווח, כי ארדואן צפוי גם להיפגש עם ראשי המהפכה במצרים וכן לשאת נאום במהלך ישיבת שרי החוץ של הליגה הערבית. "על אף האירועים האחרונים בקהיר, ארדואן החליט לקיים את הביקור במצרים כרגיל", מסר גורם טורקי רשמי לסוכנות הידיעות הצרפתית. לאחר יומיים במצרים צפוי ארדואן להמשיך לטוניסיה, שם ייפגש עם ראש הממשלה. ביום חמישי יטוס לתחנתו האחרונה – לוב. לארדואן צפויים להתלוות שר החוץ, שר התעשייה והמסחר וקבוצה של אנשי עסקים.

בניגוד לדיווחים שנפוצו, טורקיה הבהירה כי ארדואן לא צפוי לבקר במהלך הביקור ברצועת עזה. למרות זאת, ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, הבהיר כי ממשלתו ערוכה ומוכנה לארח את "הביקור ההיסטורי" של ארדואן בעזה, אם אכן ייצא לפועל. "נוכל להראות כמה אנו מזדהים עם טורקיה ומעריכים אותה על התפקיד החדש שהיא ממלאת באזור", אמר בראיון לסוכנות ידיעות טורקית.

במהלך ביקורו במצרים, צפוי ארדואן להיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שייבקר אף הוא שם ביום שלישי לרגל דיוני הליגה הערבית. גורמים בטורקיה הבהירו כי ארדואן צפוי לומר לאבו מאזן כי טורקיה עומדת מאחורי המאמצים הפלסטינים להתקבל כחברה במוסדות האו"ם וכי היא מתואמת עם מצרים בכל הנוגע לתמיכה בפלסטינים.

(עדכון ראשון: 21:30, 11.09.11)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully