וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון: "על ממשלת סוריה לכבד זכויות האדם"

לצד דיווחי ארגון זכויות האדם בסוריה כי עלה ל-35 מניין ההרוגים מאש כוחות הביטחון בדרעא, גינו מזכ"ל האו"ם, ר"מ טורקיה ושר ההגנה הבריטי את האלימות. באן: "רק דיאלוג ישיב השלום"

"רק דיאלוג כולל ורפורמות אמיתיות יכולים להוביל לשלום בסוריה" – כך אמר הלילה (רביעי) מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. באן קרא לממשלת סוריה לכבד את זכויות האדם ואת הדרישות הלגיטימיות של אזרחי המדינה. באן אמר את הדברים בשיחה עם כתבים בסין לאחר שעדכן את מועצת הביטחון של האו"ם בביקוריו האחרונים במדינות כמו אוקראינה ורוסיה. לדבריו, "אני משוכנע שרק דיאלוג כולל ורפורמות אמיתיות יכולים להביא למענה לדרישות הלגיטימיות של אזרחי סוריה ולהשיב את השלום והסדר החברתי במדינה".

ראש ממשלת טורקיה, רג'יב טייפ ארדואן, הביע גם הוא דאגה מהאלימות המתמשכת נגד המפגינים במדינה. ארדואן ציין כי הוא עומד לשלוח נציג מטעמו להיפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד, שינסה לדון איתו על פתרון המשבר בדרכים דמוקרטיות. "הבעתי בפני אסד את דאגותיי וחרדותיי מההתפתחויות האחרונות", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים. "המצב הנוכחי מאוד מטריד". ארדואן הדגיש כי ההכרזה על הרפורמות היא "התחלה טובה", אולם דרושות פעולות נוספות.

גם שר ההגנה הבריטי, ליאם פוקס, התייחס אמש לדיכוי הברוטלי של המפגינים בסוריה וקרא לכינון רפורמות במדינה. בתגובה לשאלה מדוע ממשלתו לא מתערבת, הבהיר פוקס כי "ישנו גבול למה שהמדינות שלנו יכולות לעשות". פוקס הוסיף כי "אנחנו לא יכולים לפעול בכל החזיתות בו זמנית, ועלינו להתחשב במגבלות המעשיות שלנו".

בתוך כך, עלה ל-35 מניין ההרוגים מאש כוחות הביטחון בהפגנות בעיר דרעא, כך הודיע הלילה (רביעי) ארגון זכיות האדם הסורי "סוואסיה". הארגון מסר עוד כי זרם החשמל והמים וכן רשתות התקשורת בעיר מנותקות זה היום השני ברציפות. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כוחות צבא מכתרים את הערים דרעא ובניאס וכן את דומא, הפרבר הגדול הסמוך לבירה דמשק. עדי הראייה דיווחו כי מכונות ירייה ומקלעים כבדים הוצבו אמש ברחובות דומא, וכי 2,000 חיילים חוסמים את המעברים לאזור ובודקים את תעודת הזהות של תושבי האזור.

האופוזיציה קוראת להתערבות הקהילה הבינלאומית

נציגים מהאופוזיציה הסורית נפגשו הערב באיסנטבול וקראו לקהילה הבינלאומית להתערב וללחוץ על הנשיא אסד על מנת שיפסיק את האלימות נגד האזרחים. "חברינו במערב, בטורקיה, בעולם הערבי. אם הם רוצים לעזור לנו הם יכולים לעשות זאת על ידי הפעלת לחץ ברור על השלטון הסורי כדי לגרום לו להפסיק לפגוע באזרחים", אמר, אנאס אבדאח, פעיל אופוזיציה סורי, לסוכנות הידיעות רויטרס.

במקביל לשימוש ביד קשה נגד המפגינים, נראה שאסד לא זנח גם את הנסיון לפייסם. על פי דיווח ברשת טלוויזיה לבנונית, הנשיא אסד צפוי להכריז במהלך הימים הקרובים על שורה של רפורמות מדיניות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully