וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 400 הרוגים בסוריה מאז פרוץ המהומות

ראשי המפגינים בבניאס: הצבא מקיף את העיר, צפוי לתקוף "בכל רגע". הגינויים בעולם גוברים, וגם הליגה הערבית הבהירה: "קריאת המפגינים לחופש צריכה להיענות בתמיכה, לא בכדורים בחזה

רויטרס

(צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות הביטחון של סוריה הרגו לפחות 400 אזרחים במהלך דיכוי המהומות נגד השלטון במדינה, הנמשכות זה יותר מחודש. כך הודיע היום (שלישי) ארגון זכויות האדם הסורי "סוואסייה". במקביל, הודיע "הארגון הסורי לפיקוח על זכויות אדם" כי כוחות הביטחון הסורים עצרו היום את פעיל זכויות האדם הבולט קאסם אל-גזאווי, בביתו בעיר דיר א-זור שבמזרח המדינה.

ראשי סוואסייה אף קראו למועצת הביטחון של האו"ם להתכנס ולפתוח בהליכים נגד בכירים סורים בבית הדין הבינלאומי בהאג, בקריאה "להשתלט על מנגנוני הביטחון" בסוריה. "ההתנהגות הברברית הזאת, שנועדה לשמור על האליטה השלטונית על חשבון חיי האזרחים, מצריכה התערבות בינלאומית החורגת מגינויים בלבד", הודיע ארגון סוואסייה, "הרוצחים חייבים לתת דין, לאחר נהרות הדם ששפך משטר הדיכוי הזה בארבע העשורים האחרונים".

בתוך כך, אחד ממנהיגי המפגינים נגד השלטון בעיר בניאס אמר היום בשיחה עם רויטרס כי כוחות של צבא סוריה נפרשו בגבעות שסביב העיר במערב המדינה, וייתכן שהם נערכים לתקיפת תושבי העיר. "כוחות לבושים במדים שחורים וחמושים ברובי AK-47 נמצאים בגבעות", אמר אנס אל-שגרי. "הם הובאו בלילה בנגמ"שים. אנחנו מצפים להתקפה בכל רגע. נקבל את פניהם בשער העיר, בחזותינו החשופים".

"לזרז הרפורמות"

הליגה הערבית הצטרפה היום לגינויים בעולם נגד הדיכוי האלים של המפגינים. הארגון פרסם הצהרה נדירה בה נכתב כי "קריאת העמים לחופש ודמוקרטיה צריכה להיענות בתמיכה, לא בכדורים בחזה המפגינים".

בהצהרה נכתב עוד כי "הליגה קוראת לכל המשטרים הערבים והממשלות להתחייב לזירוז הרפורמות, לחדול מיד משימוש בכוח נגד המפגינים ולהימנע משפיכת דמם של אזרחים". שרי החוץ של המדינות החברות יתבקשו לדון במצב בפגישתם בחודש הבא.

מוקדם יותר, פירסמו גם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, וראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, הודעה משותפת בה קראו לשלטונות סוריה להפסיק לנהוג באלימות כלפי המפגינים במדינה. "אנו קוראים לרשויות בדמשק להפסיק את הדיכוי האלים של ההפגנות השקטות, ולכל הצדדים לנהוג באיפוק", נמסר מטעם השניים בתום פגישה שקיימו ברומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully