משרד החינוך הציג הבוקר (שני) את נתוני שיעור הזכאים לבגרות בשנת תש"ע, לפיהם ישנה עלייה בשיעור הזכאות לבגרות גם במגזר היהודי וגם במגזר הערבי, זו השנה השנייה ברציפות. יתר על כן, העלייה בשנה האחרונה הייתה בשיעור גבוה מזו שבשנה שעברה. כמו כן, מהנתונים ניכרת עלייה גם במספר הלומדים לבגרות ובניגשים לבחינות.
במהלך תש"ע חלה עלייה ניכרת בשיעור הזכאות לבגרות: 48.3% מכלל תלמידי י"ב היו זכאים לבגרות, לעומת 46.1% בלבד בתשס"ט, ו-44.4% בתשס"ח. שר החינוך, גדעון סער, קשר את הנתונים המעודדים לתוכנית הצבת היעדים של המשרד. "מדובר בנתונים המעודדים ביותר שראינו מאז שנת 2001/2". במגזר הערבי חלה עלייה של 3.3% בשיעור הזכאים, ובסך הכול עלייה של 5% בשנתיים האחרונות.
יצוין כי העלייה באחוז הזכאים בשנת תש"ע לא כוללת את המגזר הבדואי בדרום, שם חלה ירידה של 1.2% באחוז הזכאים, לעומת עלייה קלה בשנה שעברה. במגזר הדרוזי נרשמה ירידה של 0.9%, לאחר עלייה דרמטית של 8% בשנה שעברה.
מהנתונים עולה, כאמור, כי ישנה עלייה כוללת גם באחוז הלומדים לבגרות בכיתה י"ב. בשנה שעברה למדו 79% מתלמידי י"ב לבגרות, בעוד שהשנה למדו 82.3%. לדברי סער, "מדובר בצמצום משמעותי של אחוז הנשירה מלימודים. אני קושר את הנתונים גם לחוק י"א-י"ב (חוק חינוך חובה ביישובים בעייתיים ב"ו), במסגרתו חייבנו 30 ישובים, כמחצית מהם ערביים, ללמידה לבגרות".
מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, אמר כי "השנה נושא טוהר המידות בבחינות הבגרות היה אחד מיעדי המשרד. הקפדנו על ימי לימוד ושעות לימוד. אם לא לומדים לא יודעים. אחת הסיבות לנתונים המעודדים היא ההקפדה ששעות לימוד רבות הופכות משמעותיות עבור התלמידים".