וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים נכשלו כל השנה, אבל הצליחו בבגרות

גיל סימה

28.6.2010 / 20:40

לדברי גורמי חינוך, תיכון "אורט טכניקום" בגבעתיים הגיש לבחינות הבגרות תלמידים שנכשלו במבחנים שונים השנה. רשת אורט בתגובה: "ביה"ס משקיע בתלמידים ותגבר בשיעורי עזר"

במשרד החינוך היו מרוצים מאוד מהעלייה שהסתמנה בשיעור הזכאות לבגרות ברשויות המקומיות. אך כעת נראה כי את העלייה אפשר לפרש במספר אופנים, נוכח העובדה שמנהלי בתי ספר עושים כל מאמץ להכניס תלמידים רבים ככל האפשר לטבלת הזכאים, גם אם הם נכשלים במבחנים במהלך השנה.

דוגמה למגמה זו אפשר היה לראות בשנה האחרונה בבית הספר התיכון "אורט טכניקום" בגבעתיים. לפי נתוני הזכאות לבגרות לשנת 2009, זינק שיעור הזכאים לבגרות בעיר ביותר משבעה אחוזים (מ-71.79% ל-78.47%). אולם בבחינת הבגרות בהיסטוריה, למשל, שהתקיימה בחורף האחרון ניסתה הנהלת התיכון להעלות את ציוני המגן לקבוצת תלמידים שלאורך כל השנה עמדו על ציוני נכשל ולהעבירם רק כדי שיוכלו לעמוד בכבוד במסגרת ציון הבגרות הקובע. בית הספר קיים עבור הקבוצה קורס הכנה מיוחד וקצר על ידי אחת המורות בתיכון.

"אתה מבין, כל השנה לא לומדים והנה, ראה זה פלא, עושים כמה שיעורים, ניגשים לבחינה ופתאום הציון משתפר", אמר לוואלה! חדשות גורם חינוכי המעורה בפרטים, שציין כי למרות נתון זה בשנים האחרונות נעשים ניסיונות מצד העירייה ומערכת החינוך להעלות את רמת הלימודים במוסד החינוכי. קורס ההכנה הצליח, כך על פי נתוני ביה"ס אשר גם העניק ציון מגן של 70 לתלמידים שבמשך כל השנה נכשלו, כאמור, פעם אחר פעם.

עם זאת, בבחינת הבגרות הנתונים כבר לא שיקרו. מרבית התלמידים בקבוצה נכשלו, אולם בממוצע הקובע הם בכל זאת הצליחו לעבור את רף הנכשל ולהיחשב על פי מערכת החינוך כזכאים. יצוין כי הנתונים האחרונים מתייחסים לשנת 2009, ונתוני הזכאות למועד החורף של בחינת הבגרות המדוברת יתפרסמו רק בשנה הבאה.

מרשת אורט נמסר בתגובה כי "בית הספר אורט טכניקום הוא אחד מבתי הספר המובילים ברשת ועומד על צפי זכאים לבגרות בתש"ע של למעלה מ-93%. ביה"ס משקיע בכלל התלמידים, הן המצטיינים והן המתקשים. לאחרונים ניתנים שיעורי תגבור במסגרת הכנה לבגרות ומטבע הדברים חלקם מצליחים לשפר הישגים וחלקם פחות. ביה"ס תגבר בשיעורי עזר באמצעות מורה מנוסה הנמנית על סגל בית הספר שבעה תלמידים. שלושה מתוכם נכשלו בבגרות לאחר שהוגשו בציון של 70. ההתנהלות נבדקה ולא נמצא כל פגם בתהליך ההכנה לבגרות. ביה"ס ימשיך לתמוך בתלמידו באמצעות שיעורי תגבור גם בשנים הבאות וככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully