וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המועצה שנהרג ב-7 באוקטובר וחושף שחיתויות: פורסמה רשימת זוכי אות אבירי איכות השלטון

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 12:33

התנועה לאיכות השלטון פרסמה את הרשימה לשנת 2023 בצל המהפכה המשטרית ומלחמת "חרבות ברזל". אופיר ליבשטיין קיבל את הפרס על עשייתו הציבורית, ועל הגבורה שגילה כשניסה למנוע חדירת מחבלים לקיבוץ שלו. בקטגוריית חושף השחיתויות הוענק הפרס לאלי י. | הרשימה המלאה

"תיירות בתקומה?" ועידת תיירות הפנים בישראל במרכז פרס לשלום, 18.1.24/צילום: וואלה! תיירות ולמטייל

התנועה לאיכות השלטון פרסמה הבוקר (חמישי) את רשימת זוכות וזוכי אות אבירי איכות השלטון לשנת 2023. אבירות ואבירים שקיבלו את התואר בזכות פועלם ועשייתם למען הציבור בשנה הקודמת, ונבחרו על ידי וועדה ציבורית בראשותה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר.

בין מקבלי האות הם אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב, שנהרג ב-7 באוקטובר במהלך חילופי עם מחבלים שחדרו לכפר עזה. בנימוקי ההחלטה נכתב כי "בכל שנות כהונתו כחבר מליאה וראש מועצה פעל אופיר לפיתוח וצמיחת האזור כולו, ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט. כראש מועצה פעל לפיתוח מנהיגות מקומית בקרב היישובים השונים במועצה באמצעות מתן כלים מקצועיים וליווי אישי של בעלי התפקידים הנבחרים והמתנדבים ביישובים השונים".

לדברי הוועדה, "אופיר פעל מתוך תפיסה והבנה כי חוסנה של קהילה נמצא בקשר ישיר לחוזקה של המנהיגות הקרובה אליו ביותר. אופיר ליבשטייין היה חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ כפר עזה, ונפל על הגנת הבית כשיצא להילחם במחבלים שפשטו על הקיבוץ".

אופיר ליבשטיין. ללא, פלאש 90
"בכל שנות כהונתו פעל לפיתוח וצמיחת האזור כולו". אופיר ליבשטיין/פלאש 90, ללא

שר הפנים משה ארבל שהיה אמור לקבל גם את הפרס, סירב בטענה שאינו יכול לקבל אותו. "לאחר מחשבה, במחילה ובמלוא הכבוד, הגעתי למסקנה שאיני יכול לקבל את האות בעת הזו. המלחמה עוד לא תמה ובדומה לעמיתיי וישראלים רבים אני פועל לקיים את חובותיי שבדין וחובותיי האזרחיות להקל על תושבי המדינה, ולשפר את מוכנותה להתמשכות המלחמה לעתיד לבוא", כתב ארבל במכתבו ליו"ר הוועדה.

"בכך כאמור, אין אני שונה מרבים וטובים. לעניות דעתי, נכון שהזרקור יופנה דווקא לראשי הערים הרבים שעושים לילות כימים למען תושביהם בעוטף עזה. לאזרחים אשר עצרו את מסלול חייהם לטובת התגייסות למערכה במילואים או בסוגי התנדבויות אחרות, וכמובן לדמויות המופת שמסרו חייהם ממש למען הגנת ארצם ויישוביהם כדוגמת ידידי מר אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב וחבר כיתת הכוננות ביישוב שחתר למגע ונפל על הגנת יישובי המועצה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר הפנים משה ארבל. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
"איני יכול לקבל את האות בעת הזו". שר הפנים משה ארבל ויתר על הפרס/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

בקטגוריית חושף שחיתויות, הנבחר שקיבל את האות הוא אלי י., עובד משרד הפנים לשעבר, שחשף שחיתויות במסגרת עבודתו במשרד, כך פורסם בוואלה בשנת 2022. הוועדה נימקה כי אות האביר הוענק לא. "על היותו חושף שחיתות אמיץ שדיווח על עבירות חמורות אליהן נחשף במסגרת עבודתו במשרד הפנים. בעקבות דיווחיו והתייצבותו כנגד פגיעה במנהל התקין ובטוהר המידות סבל מהתנכלות קשה. לפיכך, קיבל צו הגנה ממבקר המדינה הקובע כי הוא חושף שחיתות, וכך קבע גם בית הדין האזורי לעבודה".

ירושלמי היה עובד רשות האוכלוסין וההגירה, ודיווח לממונים עליו ולמבקר המדינה עוד בשנת 2010 על עבירות פליליות ומעשי שחיתות והתנהגות בלתי תקינה שלכאורה התקיימו במקום עבודתו, שממנו פוטר בעקבות כך.

מקבלי אות אביר איכות השלטון הנוספים שנבחרו: שופטת בית המשפט העליון בדימוס ענת ברון - בקטגוריית הרשות השופטת, האלוף במיל' נועם תיבון - בקטגוריית ביטחון, ח"כ ולדימיר בליאק - בקטגוריית הרשות המחוקקת, המגיש דני קושמרו - בקטגוריית תקשורת, מטה מאבק משפחות החטופים - בקטגוריית מאבק חברתי, ח"כ נעמה לזימי - בקטגוריית מאבק חברתי, פרופסור קרין נהון - בקטגוריית אקדמיה, והתוכנית "זהו זה" (כאן 11) - בקטגוריית חינוך ותרבות.


התנועה לאיכות השלטון כתבו בהודעתם: "יש לנו את הזכות להוקיר ולהעניק את אות אבירות ואבירי איכות השלטון לאנשים ונשים שתרמו בפועלם למען החברה, הדמוקרטיה ואיכות השלטון במדינה בתחומים שונים וחיזקו במעשיהם ובהתנהלותם המקצועית את איכות השלטון ואת ערכי טוהר המידות בישראל. השנה נערוך את טקס הענקת אותות האבירים בצילה של המלחמה, בעוד עשרות אלפי אזרחים עדיין מפונים מבתיהם, חבלי ארץ עומדים נטושים, חיילים המילואים עודם מגויסים ומאה ועשרים מאחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים בשבי חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully