וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעניק צל"ש למתנדב שתועד יורה במחבל המנוטרל ביפו

1.5.2016 / 9:40

פרסום ראשון: על אף הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הירי בפלסטיני, שרצח תייר אמריקני ופצע 12 איש בפיגוע בטיילת בעיר לפני חודשיים, מתכוונים במשטרה להעניק למתנדב תעודת הערכה. שוטר הסיור, שירה בו ראשון, צפוי לקבל את עיטור המופת. "מנעו פגיעה באזרחים"

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן, דובר צה"ל; עריכה: מתן חדד

פרסום ראשון: במשטרה מתכוונים להעניק צל"ש לשוטר הסיור ולמתנדב שהרגו את המחבל שביצע את הפיגוע ביפו לפני כחודשיים, אז נהרג תייר אמריקני ו-12 איש נפצעו. "הם גילו חתירה למגע במעשה זה ובכך מנעו פגיעה באזרחים נוספים", נימק מפקד המרחב, תת-ניצב יהודה דהן, בהמלצתו. מפקד מחוז תל אביב, ניצב משה אדרי, אישר את ההמלצה. זאת, על אף הביקורת שנשמעה לאחר תיעוד הירי, ובו נראה המתנדב יורה בבשאר מוחמד מסאלחה, פלסטיני בן 22, בעודו מנוטרל על הדשא.

ועדה בראשות ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב גילה גזיאל, תדון בימים הקרובים אם לקבל את ההמלצה. על פי המסתמן, שוטר הסיור שירה ראשון במחבל יקבל את איתור המופת, ואילו המתנדב יקבל תעודת הערכה.

לקריאה נוספת:
חייל של הקצין האמריקני שנרצח ביפו: "נפל קורבן לטרור שבו לחם"
תקף בגיטרה את המחבל ביפו: "אם ישלחו צ'קים לא אתנגד"
"הטרור לא מבחין בין ערבים ליהודים": יפו מנסה להתאושש מערב הדמים

זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
הרוג ו-12 פצועים. זירת הפיגוע ביפו, בתחילת מרץ/תצפית TPS, איתן אלחדז

מתיעוד האירוע עולה כי השוטרים רדפו אחרי המחבל בעודו חמוש בסכין ונמלט מנמל יפו לכיוון צפון. הוא ברח בטיילת ותקף עוברי אורח. לאחר מכן נראה הירי במחבל וכעבור זמן מה תועד המתנדב יורה בו פעם נוספת. לטענת המתנדב, הוא זיהה סכנה נוספת ולכן ירה לעבר ידו של המחבל כדי לנטרלו.

הסרטון, שבו נראה המתנדב מכוון את נשקו למסלאחה במרחק של כמה מטרים ממנו לאחר שהאחרון כבר נורה, עורר סערה ציבורית. בין היתר עודדו הסובבים את המתנדב: "תן לו בראש, אל תפחד, תן לו בראש". לאחר שנשמע קול ירייה אמר אחד הנוכחים: "טוב, טוב אתה, מלך. כל הכבוד, תן לו בראש אחי". במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעו כי הם יבחנו את העניין, אולם לא נפתחה חקירה.

הפיגוע התרחש ב-8 במרץ. מסלאחה, תושב הכפר עוג'ה שבקלקיליה, דקר יותר מעשרה אנשים בשתי זירות בתל-אביב-יפו. אחד מהם, טיילור פורס, צעיר אמריקני, מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. לאחר אירוע הדקירה הראשון הוא נמלט על חייו כששוטרים דולקים בעקבותיו, ולבסוף נורה ונהרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully