וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז ממשיכה בקידום ועידת השלום: השליח המיוחד מגיע לישראל

13.3.2016 / 12:30

פייר וימון, הממונה על קידום המגעים לוועידה הבינלאומית, ייפגש היום עם בכירים בירושלים וברמאללה, למרות שהסיכויים לגיבוש תנאים מוסכמים נראים נמוכים מאוד. בישראל ינסו להבין אם שר החוץ הצרפתי החדש אכן ויתר על ההכרה ה"אוטומטית" בפלסטין

צילום: ניב אהרונסון עריכה: ניר חן

(גורם ישראלי: "האם צרפת תציע ועידה בינלאומית עם דאעש?". צפו בדיון באולפן וואלה! NEWS)

הדיפלומט הצרפתי פייר וימון, השליח המיוחד של ממשלת צרפת למגעים בנוגע לוועידת השלום הישראלית-פלסטינית המתוכננת, יגיע היום (ראשון) לביקור של יומיים בירושלים וברמאללה. וימון ייפגש עם בכירים ישראלים ופלסטינים, בניסיון לגבש תנאים מוסכמים לקיום הוועידה בהשתתפות ישראל ומדינות ערב, למרות שהסיכויים לכך, לפי שעה, נמוכים מאוד.

נושא הוועידה הבינלאומית עלה בסוף השבוע גם בשיחת טלפון שערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת פרנסואה הולנד. נתניהו הדגיש בפני נשיא צרפת כי ישראל מוכנה לפתוח במשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ללא כל תנאים מוקדמים, וכי ירושלים תשמח למעורבותן של מדינות ערביות נוספות בתהליך.

עוד בוואלה! NEWS:
הצלחת טראמפ מחזקת את המסר של ביידן לנתניהו: קבל את הסיוע הביטחוני
אובמה: "אמרתי לנתניהו - 'הגעתי לבית הלבן, אני יודע מה אני עושה'"
הידידה של ישראל שהפסיקה לשתוק בנושא ההתנחלויות

פייר וימון וקתרין אשטון בדיון במטה האיחוד האירופי בבריסל, מרץ 2014. AP
המאמצים ימנעו הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם? וימון לצדה של שרת החוץ לשעבר של האיחוד קתרין אשטון/AP

עם זאת, ראש הממשלה הביע את התנגדותו לעמדה הצרפתית, שלפיה אם הוועידה תיכשל, פריז תכיר באופן מיידי בפלסטין כמדינה עצמאית, על בסיס גבולות 67'. אלא שבשבוע שעבר ביקר במצרים שר החוץ הצרפתי ז'אן-מארק איירו, שנכנס לתפקיד רק לפני כחודש, והצהיר כי אין לצרפת כל כוונה להכיר "אוטומטית" בפלסטין אם הוועידה תיכשל.

בירושלים עדיין לא בטוחים כיצד לפרש את דבריו של איירו, אם מדובר בנסיגה מהעמדה שהביע קודמו לורן פביוס, או שמא ההבדל הוא אך ורק בניסוח - ולא במהות. סוגיה זו צפויה להיות אחד מהנושאים שיעלו בפגישות שיערוך וימון עם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ועם שליחו המיוחד של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו.

נאומו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפרלמנט בקהיר. 13 בפברואר 2016.. AP
"התקדמות לעבר פתרון הסכסוך תסייע במאבק בקיצוניות הדתית ובטרור במזרח התיכון". סיסי/AP

בשיחה בין נתניהו להולנד בסוף השבוע נידונה לא רק הוועידה הבינלאומית, אלא גם נושא ההסתה הפלסטינית. ראש הממשלה ביקש מהנשיא לפעול לכך שחברת הלוויין "יוטלסאט", שבסיסה בפריז, תפסיק להעביר של שידוריה של רשת "אל-אקצא" של חמאס. החברה הצרפתית נענתה לבקשה, אולם שידורי הרשת עברו לשדר דרך שתי חברות לוויין אחרות, שבסיסיהן בערב הסעודית ובמצרים.

המהלך שמובילה צרפת זוכה לתמיכתן של רוב המדינות הערביות, כולל מצרים וירדן, שמעוניינות לראות התקדמות בנושא הפלסטיני. הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי הצהיר בכמה הזדמנויות בשבועות האחרונים כי התקדמות לעבר פתרון הסכסוך תסייע במאבק בקיצוניות הדתית ובטרור במזרח התיכון. מצרים מכהנת כיום כנציגת מדינות ערב במועצת הביטחון של האו"ם, ושותפה למאמץ מקביל להגיש הצעת החלטה בנושא הפלסטיני להצבעה במועצת הביטחון, תרחיש שממנו חוששים מאוד בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully