וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטביע חותם במערכת המשפט": שופט העליון לשעבר חשין נטמן

יהושע בריינר

20.9.2015 / 19:30

מאות בני אדם, בהם ראש הממשלה והנשיא, השתתפו בהלוויית מישאל חשין בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה, שבו נטמן גם בנו שנהרג בתאונת דרכים לפני חמש שנים. נתניהו ספד לו: "עתה האב והבן לא ייפרדו עוד"

צילום: לע"מ עריכה: מתן חדד

מאות בני אדם השתתפו היום (ראשון) בהלווייתו של השופט והמשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין, שהלך אתמול לעולמו בגיל 79. לבקשתו נטמן חשין בטקס אזרחי בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה, שם נקבר גם בנו שניאור שנהרג בתאונת דרכים ב-2010. בהלוויה נכחו אישים רבים ממערכת המשפט, בהם נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושופטי העליון בהווה ובעבר. בנוסף, השתתפו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפכ"ל המיועד גל הירש.

"כולנו חשים בגודל האבדה ודואבים את לכתו של חשין, מענקי המשפט שקמו לנו במדינת ישראל. אני זוכר את מישה כצעיר טמפרמנטי, נמרץ, חד ורודף צדק ושום דבר לא השתנה במהלך השנים", ספד לו נתניהו. "כולנו יודעים שנעקר מאתנו איש אשכולות עם שכל ישר ולב גדול. מישה הכיר הכרה עמוקה וטבעית בערך הפיקדון שנמסר לאביו וכמו נטל מידיו בתורו את לפיד המשפט והצדק. הוא יצר עוד נדבך לשלטון החוק שהיה ויהיה יסוד מוצק של הדמוקרטיה הישראלית. לפני כל דבר אחר - כבוד לדין לחוק ובערכאה המשפטית.

"הוא הטביע על מערכת המשפט חותם בל יימחק ולחוש הצדק המפותח נלוו חריפות מחשבה וכושר ביטוי עז. הוא ידע להגן בעוז ובתקיפות על צה"ל", הוסיף נתניהו. "אובדן בנו האהוב שניאור בתאונה טרגית לא נתן מנוח לנפשו. אין כאב גדול בכאב אב ואם על גדיעת חיי יקירם. עתה האב והבן לא ייפרדו עוד".


עוד בוואלה! NEWS:
המלחמה במיידי האבנים: ייבחנו מחדש נוהלי פתיחה באש
"הוא בער וקרא לי: 'תציל אותי'": בן ההרוג בפיצוץ בלון הגז משחזר
גיסו של ההרוג באומן: "הסוף מר, מתמקדים בלתמוך באשתו ובבנות"

נשיא המדינה ראובן ריבלין חולק כבוד אחרון לשופט חשין, בית העלמין בקיבות גבעת השלושה, 20 בספטמבר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני נפרד מידיד וחבר". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ריבלין ספד לחשין ואמר: "מישה היקר, אני נפרד מידיד וחבר אבל גם מרב ותלמיד חכם אמיתי, שופט רגיש וחריף. היית המשורר של עולם המשפט הישראלי. היית הקול הייחודי והצבעוני ביותר בהם זכה עולם המשפט בישראל. תרומתך לעיצוב השפה והשיח בישראל - אין ולא יהיה לה תחליף. ידעת לקבוע שכן הוא כן ולא הוא לא. בשעה שחבריך דיברו על אסכולות ודוקטרינות אתה חלמת על המוסר ועל המשפט. תחת גלימתו שכנה יהודי ללא פשרות ודמוקרט ללא פשרות. הוויכוחים איתך היו עזים ונועזים כמותך בדיוק ואי אפשר היה לכבות את האש שסערה בך. תנוח בשלום סערת ליבך ההומה".

עוד באותו נושא

"רודף צדק": בכירי המשפטנים נפרדים ממישאל חשין

לכתבה המלאה

"אתה עם שניאור עכשיו"

גם ילדיו של חשין ספדו לו. "אבא, בזמן ששכבת במיטתך ראיתי ושמעתי את נשמתך נוטשת את גופך. אני מאמינה שאתה ואני נתראה עוד באחד הזמנים. נוח, הרפה ושחרר. השקט והמנוחה זה הדיבר שלי אלייך", אמרה בתו אפרת.

"מן האור באת כרוח סערה ואל האור אתה שב", ספד בנו יואל. "ביום הזה ברא אלוהים את האור וזהו היום בו נולדת, כי מן שניאור באת ואל שניאור תשוב, המוות מרפא כל מחלה קטנה כגדולה ואתה שלם ומאושר, אתה עם שניאור עכשיו. אב אהוב ויקר, אתה ושניאור נמצאים בגופי ובנשמתי. מתגעגע אלייך אבא אהוב".

מישאל חשין. סיון פרג',
נחשב לאחד השופטים הבולטים בבית המשפט העליון. חשין/סיון פרג'

חשין הלך לעולמו בתום מאבק במחלה קשה. הוא נחשב לאחד השופטים הבולטים שכיהנו בשנים האחרונות בבית המשפט העליון. בפסיקותיו קידם רבות את הנושאים הקשורים למאבק בשחיתות הציבורית, והיה ידוע בסגנון הכתיבה הצבעוני שלו בפסקי הדין הרבים שפרסם ובלשונו החדה והציורית שבאה לידי ביטוי בפסקי הדין שהוציא תחת ידיו.

חשין, יליד 1936, החל את דרכו המשפטית כבר בגיל 17, כאשר החל את לימודיו באוניברסיטה העברית, ובשנת 1962 קיבל תואר דוקטור במשפטים. ב-1973 מונה למשנה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה דאז מאיר שמגר ולאחר מכן פרש והקים משרד פרטי, שבו ייצג בין היתר בכירים בשב"כ במסגרת פרשת קו 300. ב-1992 מונה לכהונת שופט בית המשפט העליון ובשנת 2005 מונה למשנה לנשיא בית המשפט. שנה לאחר מכן, עם הגיעו לגיל 70, פרש לגמלאות.

הלווית השופט מישאל חשין, בית העלמין קיבוץ גבעת השלושה, 20 בספטמבר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
אשר גרוניס, נשיא בית המשפט העליון, הלווית השופט מישאל חשין, 20 בספטמבר 2015. מגד גוזני
נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, היום/מגד גוזני
עו"ד משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר, הלווית השופט מישאל חשין, בית העלמין קיבוץ גבעת השלושה, 20 בספטמבר 2015. מגד גוזני
פרקליט המדינה לשעבר משה לדור בהלוויה, היום/מגד גוזני
הלווית השופט מישאל חשין, בית העלמין קיבוץ גבעת השלושה, 20 בספטמבר 2015. מגד גוזני
שופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר/מגד גוזני
אברהם בייגה שוחט, הלווית השופט מישאל חשין, בית העלמין קיבוץ גבעת השלושה, 20 בספטמבר 2015. מגד גוזני
השר לשעבר אברהם שוחט/מגד גוזני
גליה מאור, הלווית השופט מישאל חשין, בית העלמין קיבוץ גבעת השלושה, 20 בספטמבר 2015. מגד גוזני
מנכ"לית בנק לאומי לשעבר גליה מאור/מגד גוזני
עו"ד גיא רוטקופף, הלווית השופט מישאל חשין, בית העלמין קיבוץ גבעת השלושה, 20 בספטמבר 2015. מגד גוזני
עו"ד גיא רוטקופף/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully