וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח מאחורי שורת פיגועים בגבול: מי היה ג'יהאד מורנייה?

18.1.2015 / 19:21

בנו של רמטכ"ל חיזבאללה, שחוסל לכאורה בתקיפת כלי טיס ישראלי באזור קוניטרה, היה אחראי על הפעלת כוחות הארגון ברמת הגולן. בין היתר, הוא עומד מאחורי פיגועים נגד צה"ל בהר דב ובגולן

צלמים זמניים מורשים

ג'יהאד מורנייה, בנו של "רמטכ"ל חיזבאללה", שחוסל היום (ראשון) לכאורה בתקיפת כלי טיס ישראלי באזור קוניטרה, נחשב בחודשים האחרונים לאחראי על הפעלת כוחות הארגון השיעי ברמת הגולן. יחד עם סמיר קונטאר, ששוחרר מהכלא בישראל ב-2008, מורנייה הצעיר היה אחראי על הפעילות נגד ישראל דרך הגבול הסורי. השניים אחראים, בין היתר, לשורה של פיגועים נגד צה"ל בהר דב ובגולן.

עוד בוואלה! חדשות:
טביעת הנער בטיול שנתי: המנהל זומן לשימוע לפני אישום
130% תפוסה במחלקות הפנימיות: "מי שלא חייב - שלא יגיע"
גנץ החליט: מפקד חדש לפיקוד מרכז - אלוף רוני נומה

ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה. AP
היורש שחוסל. ג'יהאד מורנייה/AP

עימאד מורנייה היה ממקימי חיזבאללה ונחשב במשך שני עשורים למבוקש מספר 1 בעולם. זאת, עד לחיסולו המסתורי בדמשק בפברואר 2008, על פי מקורות זרים על ידי המוסד. לפני כשנה פרסם העיתון "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, תחקיר ובו טען כי לצורך החיסול, השתמש המוסד בסייען סורי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ג'יהאד מורנייה (מימין) בנו של עימאד מורנייה ופאיז מורנייה (משמאל) אביו של עימאד מורנייה. AP
ג'יהאד מורנייה עם סבו, פאיז מורנייה/AP

לפי העיתון, בערב 12 בפברואר 2008, שהה מורנייה בדירה בשכונת כפר סוסה בדמשק, בפגישה עם בכירים פלסטינים, עמם דן ב"התנגדות" בפלסטין ובעזה. בשעה 22:15 עזב מורנייה את הבניין ופסע לבדו לעבר מכוניתו, שחנתה בחניון בגודל 800 מטרים רבועים, במרווח בין כמה בניינים. "הפיצוץ נשמע בשעה 22:20. כמה אנשים רצו למקום, בהם אלה שמורנייה נפגש עמם בתוך הבניין", נכתב בתחקיר. "התברר שבזמן שמורנייה יצא מהבניין, חנה לידו מיצובישי פג'רו 2006 בצבע כסוף, והתפוצץ במרחק תשעה מטרים ממנו. הוא נהרג במקום".

עימאד מורנייה. רויטרס
חוסל בדמשק ב-2008. עימאד מורנייה/רויטרס

מאז החיסול, איימו מפקדי הארגון, ובראשם המזכ"ל חסן נסראללה, לנקום את מותו של מורנייה. לפני כשנתיים, בנאום שנשא בטקס לזכרו של מורנייה, הכחיש נסראללה את הטענות שלפיהן הארגון מנסה לנקום את מותו של מורנייה באמצעות פגיעה בישראלים בחו"ל. "דמו של עימאד מורנייה ירדוף אחריהם (אחרי הישראלים). ננקום בהם, אבל בפגיעה בחיילים או בדיפלומטים", אמר. "זה מביש אותנו לנקום את מותו של מפקדנו הגדול על ידי הרג ישראלים פשוטים".

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully