וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסד חולק על נתניהו? "אירן טרם החליטה אם לפתח פצצה"

הניו יורק טיימס מדווח כי המוסד שותף להערכת גופי הביון בארה"ב. פקידים בכירים: אירן - יעד מודיעיני סבוך יותר מצפון קוריאה, המידע מיושן, מבלבל ולא מתבסס על מרגלים

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים סבור כי אין הוכחות מוצקות לכך שאירן כבר החליטה לפתח נשק גרעיני, הערכה המקבילה להערכה הרווחת בגופי הביון של ארצות הברית - כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון ניו יורק טיימס.

הערכת המודיעין שהתגבשה במוסד, נוגדת אפוא את הצהרותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהן אירן נמצאת על סף פיתוחה של פצצה גרעינית. אם הדיווח נכון, הרי שהוא מתלווה להצהרותיהם של כמה מראשי המוסד לשעבר, בהם מאיר דגן, שהביעו בפומבי התנגדות נחרצת לתקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באירן, ואמרו כי הסכנה הנשקפת מאירן אינה גדולה כפי זו שמצייר הדרג המדיני.

רה"מ בנימין נתניהו בבסיס חיל האוויר בחצרים. לשכת העיתונות הממשלתית
האם באמת מוקדם מדי לתקיפה? נתניהו בבסיס חיל האוויר בחצרים/לשכת העיתונות הממשלתית

פקידים אמריקנים בכירים וגורמי מודיעין לשעבר ששוחחו עם העיתון, אמרו כי על אף שאזרחי ישראל מעלים "שאלות קשות מאוד" בנוגע לתכנית הגרעין של אירן, הרי שבכל הנוגע לעובדות, אין הבדל בין ההערכה שגובשה במוסד לבין זו שגובשה בארצות הברית.

המרגלים, האמריקניים לפחות, לא מצליחים לחדור לאירן

העיתון מדווח כי כמה סוכנויות מודיעין אמריקניות השקיעו מאמצים "של שנים" במעקב אחר פעילות העשרת האורניום של אירן, ובניסיונותיה לפתח טכנולוגיית טילים. בין היתר, דווח כי בנוסף להאזנות, להפעלת מתקנים לאיסוף אותות בשטח אירן ולניתוחי תמונות לוויין, בוצעו גם טיסות ריגול של מטוסים ללא-טייס מעל מתקני הגרעין שלה. בזמנו, כשהופל מל"ט אמריקני בשטח אירן, טענו בוושינגטון כי ארה"ב אינה מפעילה מטוסי ריגול בשמי המדינה.

גורמי מודיעין שצוטטו בכתבה אמרו כי המידע שמגיע מאירן הוא לעתים קרובות מעורפל ולא מעודכן. גורם אחד אמר כי "אירן היא היעד המודיעיני הסבוך ביותר שיש, אפילו יותר מצפון קוריאה". לדבריו, "המערכת האירנית" מבלבלת מאוד, וכאשר בוחנים אותה, קשה להבחין "מי מדבר אמת ובאיזה הקשר". לדבריו, בהיעדר מידע אמין המגיע ממרגלים, "קשה להבחין בניואנסים".

גורם נוסף אמר כי, להערכתו, "יש רק 75 אחוזים של אמת בהערכה לפיה אירן לא הזניקה מחדש את התכנית". בכך התייחס לתכנית הגרעין הצבאית שלה, שנעצרה, כביכול, לפני כעשר שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully