וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן: "נדרש מנהיג שיודע לשאול שאלות נכונות"

ראש המוסד לשעבר רמז במהלך כנס במרכז הבינתחומי הרצליה על דעתו על ההנהגה הישראלית, ודחה הביקורת על התבטאויותיו: "בכל מקום שייראה לי - אדבר". מופז קרא: לא למעשה נמהר מול אירן

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: טל רזניק)

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, אמר הערב (שלישי) במסגרת ערב עיון במרכז הבינתחומי בהרצליה בנושא מודיעין ומדינאות, כי ישנה חוסר בהירות בהגדרת המטרות המודיעיניות וכי השאלות הנכונות אינן נשאלות בקרב הדרג המדיני. לדבריו, "בראש ובראשונה תלוי מי המנהיג – אם יש מנהיג שיודע לשאול את השאלות, כולם יתיישרו לפיו".

דגן הוסיף כי על המודיעין לנתח גם את המדיניות הישראלית משום זו משפיעה במידה רבה על קבלת ההחלטות בצד הפלסטיני. משנשאל על הביקורת שנמתחה על התבטאויותיו בתקשורת, אמר דגן כי מלחמה גובה מחירים גבוהים מאוד מהמדינה. "השאלות האלה נכבדות מדי מכדי שידונו בפורומים קטנים. בכל מקום שייראה לי כאזרח מדינת ישראל אדבר ואתריע מתוך דאגה למדינה. האם רק לפוליטיקאי מותר להביע את דעתו? האם בגלל שכיהנתי כראש המוסד יאסר עלי להביע את דעתי?".

"אל לנו להוביל את המערכה האירנית"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שאול מופז (קדימה), נשא גם הוא דברים במהלך הכנס. לדבריו, על ישראל לתכנן תכנית אסטרטגית חדשה לאור איומים כגון מתקפת "סייבר" אלקטרונית וטילים ארוכי טווח. לדברי מופז, "מדינת ישראל לא תוכל להתמודד עם איומים אלה בזמן אמת, והמחשבה שנוכל לעשות כן היא מסוכנת. על ישראל לחשוב על אסטרטגיה אחרת בדמות מכה מקדימה - הבא להורגך השכם להורגו". לגבי האיום האירני, הזהיר מופז מפני הסכנות במהלך "נמהר ושגוי". להערכתו, בידי האירנים תהיה יכולת גרעינית צבאית בתוך שנתיים. "אירן איננה גרעינית והחלטה שגויה בעניין זה עלולה להביא לתוצאות הרסניות. יש עדיין זמן וניתן לפעול בדרכים אחרות כדי למנוע מאירן להיהפך להיות גרעינית", אמר. "אל לנו להוביל את המערכה האירנית. אנו אומנם שומרי הסף, אבל המערב כולו מוביל תהליכים המחויבים לשלום העולם וישראל בתוך זה".

בדבריו התייחס מופז גם למצב במזרח התיכון לאור אירועי "האביב הערבי" ומתח ביקורת לגבי היערכות ישראל בעקבותיו. לדבריו, "ישראל קפאה על שמריה בשנים האחרונות בזירה הפלסטינית ואיבדה מגע מול הפלסטינים, כך שכבר לא ניתן לחזות מה יקרה בעתיד בזירה זו. המערכות המודיעיניות ממליצות לעשות מהלך אל מול הפלסטינים ומצד שני מזהירות מפני החלטות שגויות מול אירן. על קברניטי המדינה להקשיב להערכות אלה".

התבטאויות נוספות של דגן
בנובמבר: "אם ישראל תתקוף באירן - היא תיגרר למלחמה אזורית"
ראש המוסד לשעבר דגן: "גלעד שליט אינו גיבור"
באוקטובר: "סיכון צבאי? אנחנו ברמה הנמוכה בהיסטוריה"
ביוני: "אירן תוביל למירוץ חימוש גרעיני במזה"ת"
במאי: "תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully