וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "ישראל ממציאה מידע על הגרעין האירני"

ביקורת בוטה על "מדיניות הרת אסון" של ישראל, מפי בכיר במוסקבה. דיווח בארה"ב: נתניהו השתכנע לתת עוד הזדמנות לסנקציות. סרקוזי ליהודי צרפת: "הפתרון באירן - לא צבאי"

התקפה ישירה ובוטה על ישראל ממוסקבה: גישתה המחמירה של ישראל בשאלה אם אירן מפתחת נשק גרעיני עלולה לשאת "תוצאות קטסטרופליות" - כך הזהיר הבוקר (חמישי) גורם בכיר במשרד החוץ של רוסיה. בציטוטים שהופיעו בסוכנות הידיעות הרוסת "אינטרפקס", אמר מיכאיל אוליאנוב, ראש אגף הביטחון ובקרת הנשק במשרד, כי "ההמצאות" של ישראל בעניין הגרעין האירני "מגבירות את המתיחות ועלולות להוביל למהלכים צבאיים, שיהיו בעלות תוצאות הרות אסון". עוד הוסיף אוליאנוב, כי "הרעש" שמעוררת ישראל בנושא שאיפותיה הגרעיניות של אירן "נובע ממניעים פוליטיים ותעמולתיים, הרחוקים מלהיות שוחרי שלום".

החזית האירנית - כותרות אחרונות:
"אירן מאיצה העברת תוכנית הגרעין לבונקרים בקום"
השפעת הסנקציות: אירן לא מצליחה לשלם על אורז
על הגריל: אחמדינג'ד חויב למסור תשובות לפרלמנט
לא קונבנציונלי: צפו בנשות הנינג'ה האירניות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום לוויין של המתקן הגרעיני פרצ'ין, בו ערכה אירן, לפי פרסומים שונים, ניסוי בנשק גרעיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, מפרסם היום ה"ניו יורק טיימס" כתבה נרחבת העוסקת במתיחות בין ארצות הברית לישראל בשאלת היחס לגרעין האירני. לפי הכתבה, וושינגטון וירושלים חלוקות בשאלת מידת קרבתה של טהרן לפצצה גרעינית מבצעית. הכתבה סוקרת את המגעים האחרונים שנערכו בין הצדדים בנושא, בהם ביקורו של ראש המוסד תמיר פרדו בוושינגטון, ומצטטת גורמים בכירים המאשרים כי בממשל מעריכים, כפי שצוטט באחרונה שר ההגנה ליאון פנטה, כי ישראל עלולה לתקוף באירן כבר בחודשי האביב הקרוב.

בהקשר זה, לפני כשבוע אף דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי בממשל האמריקאי חוששים כי ישראל תתקוף בלי לעדכן את הממשל מראש, או תספק התרעה קצרה בלבד. ה"טיימס" של לונדון דיווח לפני מספר שבועות כי "נתניהו יודיע לאובמה 12 שעות לפני התקיפה".

שיחת ההרגעה של אובמה לנתניהו

לפי הכתבה, הנשיא ברק אובמה ניסה להרגיע את המתיחות בשיחת הטלפון האחרונה שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי העיתון, "גורמי ממשל התרשמו בעקבות השיחה הזו, כי נתניהו מוכן להעניק לסנקציות הכלכליות על אירן הזדמנות נוספת". לאחר חרם הנפט האירופי בחודש שעבר, הכביד השבוע גם הממשל האמריקני את העיצומים שלו על טהרן, עם הקפאת כל הנכסים האירניים בארה"ב, וכעת עומלים גם באיחוד האירופי על הכבדה נוספת בסנקציות. לפי דיווחים רבים, הכלכלה האירנית אכן הולכת ומתקשה בהתמודדות עם נטל הסנקציות.

מסר ממתן בעניין היחס לגרעין האירני הופיע אמש גם בדברים שאמר נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בשברים שנשא בסעודה השנתית של ארגון הקהילות היהודיות בצרפת, הקרי"ף. באירוע, בו נכח גם יריבו העיקרי בבחירות לנשיאות בעוד כחודשיים, פרנסואה הולנד, אמר סרקוזי כי פעולה צבאית "אינה הדרך" להתמודדות עם התגרענותה של הרפובליקה האיסלמית.

מול הקהל היהודי המשפיע, אמנם הדגיש סרקוזי את "מחויבות הברזל" של צרפת לבטחונה של ישראל, אך הדגיש כי "הפתרון לעולם אינו צבאי". עם זאת, הדגיש גם כי צרפת לא תאפשר לאירן להתחמש בנשק גרעיני: "אנחנו רוצים שמנהיגי המדינה הזו יבינו שהם חצו קו אדום, ולספק להנהגה הישראלית אישורים לכך שלא נגיע למצב בלתי-הפיך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נואם בפני רגון הקהילות היהודיות בצרפת, הקרי"ף, 9 בפברואר 2012. AP Photo/Jacky Naegelen/Pool, AP
"אנחנו רוצים שמנהיגי המדינה הזו יבינו שהם חצו קו אדום, ולספק להנהגה הישראלית אישורים לכך שלא נגיע למצב בלתי-הפיך". סרקוזי, אמש בסעודת הקרי"ף/AP, AP Photo/Jacky Naegelen/Pool

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully